گردشگری و توریسم

رییس خانه مطبوعات درگذشت شهید خدادی را تسلیت گفت

به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات، در متن پیام «مصطفی کواکبیان» به «محمد خدادی» آمده است: شهادت برادر ارجمندتان جانباز سرافراز انقلاب اسلامی شهید سرتیپ پاسدار حاج حمید خدادی (معاون ایمنی و اقدامات تأمینی ستاد کل سپاه و همرزم سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در سپاه قدس) که پس از تحمل سال‌ها رنج جانبازی و همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس به خیل شهدا و شهید حاج قاسم سلیمانی پیوست را به جناب عالی صمیمانه تسلیت می‌گویم.

در این پیام تصریح شده است: حشر و نشر آن شهید والا مقام با شهدای کربلا و صبر عظیم و اجر جزیل برای جنابعالی و سایر بازماندگان را از درگاه احدیت خواستاریم.

به گزارش ایرنا، مراسم تشییع پیکر شهید سردار علی خددادی روز جمعه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار حسین سلامی‌ فرمانده سپاه، سردار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محمدرضا نوروزپور مدیرعامل ایرنا، در قطعه ۲۶ بهشت زهرا برگزار شد.

سردار علی (حمید) خدادی، در روزهای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و پس از یک دوره تحمل بیماری ناشی از عوارض شیمیایی، صبح پنجشنبه سوم مهر امسال به قافله شهدا پیوست.

وی جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس و معاون ایمنی و اقدامات تأمینی ستاد کل سپاه بود و بیش از یک دهه به عنوان رییس دفتر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سپاه قدس خدمت می کرد.

سردار سرتیپ پاسدار علی (حمید) خدادی بیش از ۸۰ ماه در جبهه‌های حق علیه باطل در دوران جنگ تحمیلی حضور داشت و چندین بار در عملیات مختلف زخمی و بارها به دلیل عوارض شیمیایی در بیمارستان بستری شده بود.

این شهید پس از جنگ تحمیلی نیز در بخش‌های مختلف ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد فرماندهی کل سپاه خدمت کرد و سال‌ها در کنار مدافعان حرم با سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش همراه بود.

سردار خدادی، برادر «محمد خدادی» معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل پیشین خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بود.