گردشگری و توریسم

سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد ریالی سازمان دریانوردی برای توسعه فعالیت‌های بندری آبادان

به گزارش ایرنا رضا سفاری پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در حال حاضر تعداد ۹ پروژه کلان عمرانی در بنادر آبادان عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده این پروژه‌ها بر اساس برنامه ریزی زمانبندی شده امسال به بهره‌برداری خواهند رسید، افزود: ساخت سه باب انبار ۲ هزار متر مربعی در بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده با پشرفت فیزیکی همزمان ۲۵ درصد در دست انجام است.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی آبادان اعتبار این تعداد پروژه ۲۳۰ میلیارد ریال است.

وی همچنین با بیان اینکه یک پست اسکله هزار تنی در بندر اروندکنار در حال احداث است، اضافه کرد: برای اجرای این پروژه ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که پیشرفت فیزیکی آن ۴۵ درصدی برآورد می‌شود.

سفاری علاوه بر این نیز پروژه سیستم مانیتورینگ اطفای حریق در سه بندر آبادان، اروندکنار و چوئبده را از دیگر فعالیت‌های مهم این اداره عنوان‌کرد و افزود: این پروژه هم‌اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای آن ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی به انجام تعمیرات اساسی سالن گردشگری و مسافری در بندر آبادان اشاره‌کرد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی آبادان یادآورشد: تعمیرات اساسی شبکه‌های روشنایی، برق و تاسیسات منجر به PM بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده نیز با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال در حال انجام است.

بندر آبادان در استان خوزستان واقع شده که از طریق آبراه بین المللی اروند به خلیج فارس و آبهای آزاد راه دارد.

با توجه به حضور دو شهر تجاری و صنعتی آبادان و خرمشهر در منطقه آزاد تجاری اروند، این منطقه بیشترین رشد را در میان دیگر مناطق آزاد دارا بوده است.

این منطقه با وسعتی معادل ۳۴ هزار هکتار در کنار ۲ رودخانه قابل کشتیرانی و همجواری با کشورهای عراق و کویت و برخورداری از انواع مختلف حمل و نقل از قبیل دریایی، جاده‌ای، ریلی و هوایی ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی دارد.