گردشگری و توریسم

ارتباط قدیمی ایران و چین ظرفیت بزرگی برای همکاری است

“جائو شنگ لیانگ” (Zhao sheng liang) روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ما در زمان حاضر شناخت خیلی زیادی از دانشگاه های ایران نداریم بسیاری از موضوعات و عرصه ها وجود دارد که دو طرف می توانند در آن با یکدیگر همکاری کنند از جمله آن ارتباطات علمی و دانشگاهی است.

وی اظهار امیدواری کرد گردشگران ایرانی به مناطق مختلف چین از جمله دونگ خوان که خواستگاه راه ابریشم است سفر کرده و از نزدیک با چین و مناطق آن آشنا شوند تا باعث شناخت بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر شود.

استاد دانشگاه دونگ خوان چین اظهار کرد: باید دو کشور بتوانند در زمینه های مختلف از جمله فرهنگی و اقتصادی،  گردشگری و همچنین پروژه های مسیر یک کمربند یک جاده ارتباط مستقیم و نزدیک داشته باشند و فعالیت های مشترک آموزشی و دانشگاهی برگزار کنند.

جائو از ایران به عنوان یکی از کشورهای مسیر «راه ابریشم» نام برد و تصریح کرد: چین و ایران اشتراکات فرهنگی زیادی با یکدیگر دارند و اکنون نیز ضروری است این همکاری ها در بستر «یک کمربند – یک جاده» افزایش یابد.

این استاد دانشگاه چین ادامه داد: در حال حاضر، دانشگاه دونگ خوان ارتباط نزدیکی با دانشگاه های کشورهای آسیای مرکزی دارد و این عرصه های همکاری را می توان برای دانشگاه های ایران هم تعریف کرد.

وی بالا بردن شناخت دو کشور، گسترش همکاری های تحقیقاتی و آموزشی و اعزام دانشجو،  محقق و استاد دانشگاه را از جمله اقداماتی دانست که برای تقویت همکاری میان دو کشور مفید خواهد بود.