گردشگری و توریسم

تبرئه پلیس قاتل؛‌ معترضان لوئیزویل را به خیابان‌ها کشاند

به گزارش ایرنا از روزنامه نیویورک تایمز، هئیت منصفه دادگاه کنتاکی شامگاه چهارشنبه هیچ اتهامی علیه دو تن از افسران پلیسی که در ماه مارس (فروردین) برونا تیلور جوان سیاه پوست آمریکایی را به ضرب گلوله کشته بودند، اعلام نکرد و تنها یکی از افسران پلیس را به ترساندن همسایگان تیلور به علت شلیک گلوله متهم دانست.

با اعلام این حکم به رغم اعلام منع آمد و شد شماری از مردم شهر لوئیزویل به خیابان ها آمده و اعتراض شدید خود به این حکم ناعادلانه را اعلام کردند.

دانیل کامرون دادستان کل کنتاکی با اعلام تصمیم هیئت منصفه برای تبرئه کردن افسران پلیس گفت که وی می داند که برخی از مردم با این تصمیم راضی نخواهند شد.

بعد از آنکه برونا تیلور دختر سیاه پوست ۲۶ ساله آمریکایی در شهر لوئیزویل توسط شلیک افسران پلیس جان خود را از دست داد، بیش از یک صد روز است که این شهر آماج اعتراضات ضد نژادپرستانه و مخالفت با بی عدالتی می باشد.

با گذشت یکصد روز دادگاه کنتاکی روز چهارشنبه جلسه تشکیل داد و برخلاف نظر معترضان هیچ یک از سه افسر پلیس لوئیزویل را به قتل تیلور متهم نکرد.

به دنبال قتل بی رحمانه فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس موجی از اعتراضات مردمی به بی عدالتی در کشور و مخالفت با رفتارهای خشونت آمیز در سراسر آمریکا به راه افتاده و با گذشت بیش از سه ماه از این حادثه همچنان برخی از شهرهای از جمله پورتلند شاهد اعتراضات به نژادپرستی است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای مقابله با معترضان بیش از صد مامور فدرال را برای سرکوب اعتراضات فرستاد و این اقدام وی به اعتراضات دامن زده است.