گردشگری و توریسم

کاهش محبوبیت نتانیاهو

به گزارش ایرنا از شبکه خبری “آی ۲۴” رژیم صهیونیستی، براساس نتایج نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر شد، حزب نتانیاهو درحالیکه در هشتم مردادماه ۹۹، ۳۱ کرسی را در اختیار داشت،  (در صورت برگزاری انتخابات) ۲۹ کرسی را کسب می‌کند. حزب لیکود ۲۷ می (۷ خرداد ۹۹) ۴۱ کرسی را در اختیار داشته است.

این در حالی است که کرسی‌های «ائتلاف راست یامینا» به رهبری نفتالی بنت وزیر جنگ و آموزش و پرورش پیشین نتانیاهو به ۲۱ کرسی افزایش یافته است تا اختلاف میان این حزب با لیکود به هشت کرسی کاهش یابد.

طبق این نظرسنجی که از سوی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی انجام گرفته است، حزب «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید» ۱۷ کرسی، فهرست مشترک عربی ۱۵ کرسی و حزب “آبی و سفید” به عنوان رقیب سرسخت لیکود به رهبری “بنی گانتس” تنها ۹ کرسی به دست خواهند آورد.

اما پس از حزب آبی و سفید که با کاهش محبوبیت در میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی رو به رو شده است، حزب شاس ۹، اسرائیل بیتنو (اسرائیل خانه ماست) به ریاست «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ مستعفی کابینه نتانیاهو هشت کرسی، یهودوت هاتوراه با هفت و حزب کوچک میرتس نیز پنج کرسی را به دست خواهند آورد.

طبق نظر سنجی، جناح راست گرا خود به تنهایی ۶۶ کرسی را به دست خواهد آورد و در صورت برگزاری انتخابات کنست، به تنهایی می‌تواند تشکیل کابینه دهد، درحالی که جناح میانه- چپ در صورت پیوستن فهرست مشترک عربی به این حزب، ۴۶ کرسی را در مجموع به دست می‌آورد.

کاهش محبوبیت حزب لیکود به رهبری نتانیاهو پس از آن انجام می‌شود که کابینه ائتلافی وی در مقابله با شیوع ویروس کرونا ناکام بوده است و بیشتر از ۱۳ هفته است که ساکنان سرزمین‌های اشغالی هر شنبه شب به خیابان‌ها می‌آیند و خواستار استعفای بی‌بی از مقام نخست وزیری اسرائیل هستند.

معترضان یکشنبه شب نیز مجدداً در قدس اشغالی گردهم آمدند و خواستار استعفای نتانیاهو شدند که متهم به فساد مالی، اختلاس در بودجه و نقض اعتماد در پرونده‌های بسیاری است.

نتانیاهو متهم به فساد، اختلاس و خیانت در اعتماد در پرونده‌های بسیاری بوده و تنها نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که در تاریخ نامشروع این رژیم در طول دوران حکمرانی‌اش متهم به این گونه جرایم است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش به اتهام فساد چندین بار تحت بازجویی قرار گرفته‌اند، پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «۲۰۰۰»، «۳۰۰۰» و «۴۰۰۰» معروف است.

کابینه رژیم صهیونیستی همچنین به خاطر سوء مدیریت در مقابله با شیوع ویروس کرونا، زیر تیغ تیز انتقادات شدید ساکنان سرزمین‌های اشغالی قرار دارد، بطوری که این رژیم در مقایسه با جمعیت، یکی از بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا را در جهان داراست.

درحالی که نرخ بیکاری در فوریه (دی/ بهمن ۹۸) حدود تنها ۳.۴ درصد بوده است، اما این میزان اینک در سایه کاهش کمک‌های اجتماعی و مشکلات شدید اقتصادی ساکنان از ۲۰ درصد در سرزمین‌های اشغالی فراتر رفته است.

ابراز نگرانی نسبت به سرعت شیوع لجام گسیخته کرونا در سرزمین های اشغالی ادامه دارد و برخی شخصیت‌ها و احزاب اپوزیسیون، دولت را متهم می‌کنند در مهار کردن این پدیده ناتوان مانده و شمار زیادی از تدابیری که به اجرا گذاشته شده، اشتباه بوده است.

در روزهای گذشته، شمار مبتلایان روند صعودی به خود گرفته است، اما این روند در ۲۴ ساعت گذشته، رکورد زده است، بطوری که برای نخستین بار شمار مبتلایان روزانه به ویروس کرونا در اسرائیل ۶ هزار و ۹۲۳ تن اعلام شد تا مجموع این افراد به ۲۰۰ هزار و ۴۱ نفر برسد که از این تعداد یک هزار و ۳۱۶ تن جان خود را از دست داده‌اند.

تیم‌های پزشکی و درمانی رژیم صهیونیستی شکایت دارند که بسیار خسته شده‌اند و به نیروی کمکی نیاز فوری دارند. همچنین پرستاران و دست اندرکاران امور درمانی خواهان افزایش دستمزد خویش هستند و چند بار به اعتصاب‌های کوتاه و هشداردهنده دست زده‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی همچنین گزارش دادند که وزیران ائتلاف “آبی و سفید” به رهبری گانتس، نتانیاهو و طرفدارانش را متهم کردند که تلاش می کنند برای جلوگیری از تظاهرات ضد نخست وزیر رژیم صهیونیستی که ماه‌هاست ادامه دارد، قرنطینه کامل را اعمال کند.