گردشگری و توریسم

خودروسازان از دولت آمریکا شکایت کردند

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، شکایت شرکت‌های خودروساز از دولت ترامپ در دادگاه تجارت بین‌المللی مستقر در نیویورک مربوط به تعرفه‌های اعمال شده توسط نماینده بازرگانی ایالات متحده بر واردات از چین است که شرکت خودروسازی تسلا آن را خودسرانه و سوء استفاده از اختیارات می‌نامد.

خودروسازان همچنین خواهان لغو تعرفه‌ها از سوی دولت آمریکا و باز گرداندن مبالغ پرداخت شده (به آمریکا) به خاطر واردات قطعات هستند.

شرکت مرسدس بنز نیز واشنگتن را به پیگرد قانونی بی سابقه و نامحدود متهم کرده که بر بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار واردات از چین تاثیر گذاشته است.

مرسدس بنز بر این باور است، قانون آمریکا اجازه نمی‌دهد که مدعی‌العموم علیه متهم، جنگ تجاری گسترده‌ای برای مدت طولانی راه بیاندازد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به مدت چندین ماه درگیر جنگ تجاری با چین بود و به عنوان بخشی از تلاش برای جدا کردن تولیدکنندگان آمریکایی از فناوری چینی، تعرفه بر واردات کالاهای چینی وضع کرد.

چین و آمریکا در دی ماه سال گذشته پس از چندین ماه درگیری سرانجام توافق اولیه تجاری را به امضاء رساندند.

چین با امضای توافقنامه مقدماتی با آمریکا برای پایان دادن به بیش از یک سال نبرد تجاری، متعهد می‌شود خریدهای کلانی از این کشور انجام دهد.

بخشی از این توافق چین را مجبور می‌کند که نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار کالا از آمریکا خریداری کند که ۷۵ میلیارد دلار آن اقلام تولیدی است و مابقی شامل خرید اقلام کشاورزی و تولیدات انرژی و کالاهای خدماتی است.