اماکن دیدنی ایران

راهیابی اثر هنرمند ایرانی به فینال مسابقه صنایع‌دستی فرانسه

ایسنا: اداره کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جایزه صنایع‌دستی سالانه بنیاد لوه (Loewe Foundation) در سال ۲۰۱۶ به‌منظور تکریم نوآوری و تعالی در صنایع‌دستی مدرن راه‌اندازی شد.

این بنیاد تلاش دارد هنرمندانی را پاس بدارد که استعداد، چشم‌انداز و نوآوریشان می‌تواند استاندارد جدیدی برای آینده صنایع‌دستی تعیین کند.

چهارمین دوره این جایزه در سال ۲۰۲۰ برگزار شد و از میان صدها شرکت‌کننده از کشورهای مختلف دنیا از جمله آلمان، کره، انگلیس، ژاپن، ایرلند، چین، امریکا و…، ۳۰ نفر به‌عنوان فینالیست برگزیده شدند که نام افسانه مدیرامانی نیز در میانشان دیده می‌شود.

اثر افسانه مدیرامانی با عنوان «اندک‌جایی برای زیستن» که در رشته دست‌بافته‌ها و با استفاده از پنبه، پشم و ابریشم بافته شده است، داستان پیچیده و ظریفی را بیان می‌کند.

عنوان اثر از شعر احمد شاملو گرفته شده است و چند درخت را نشان می‌دهد که از میان آسمان‌خراش‌های تهران سربرآورده‌اند. این درخت‌ها با نخ ابریشم  بر روی یک زمینه سرد و خشک از جنس پنبه و پشم بافته شده‌اند.

قرار بود نمایشگاهی از آثار برگزیده این جایزه در موزه هنرهای تزئینی در فرانسه برگزار شود که با توجه به همه‌گیری کرونا به تعویق افتاده و قرار است در سال ۲۰۲۱ برگزار شود.