گردشگری و توریسم

پوتین از توقف تحویل قطعات هواپیمای مسافربری جدید روسیه ازطرف تولیدکنندگان غربی انتقاد کرد

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در دیدار با کارکنان بخش های اتمی روسیه به مشکلات در بخش های اقتصادی با توجه به تحریم های غربی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: هواپیمای جدید مسافربری ام اس ـ۲۱ ساخت روسیه هیچ ارتباطی با مجموعه صنایع دفاعی روسیه ندارد.

پوتین گفت: اما (تولیدکنندگان قطعات غربی) به دلیل رقابت غیرمنصفانه ، تحویل قطعات به این هواپیما را متوقف کردند. آنها می دانند که ما در هر صورت این قطعات را خواهیم ساخت اما برای اینکه هواپیماها دیرتر تولید شوند و بخشی از بازار را آنها تصاحب کنند به چنین اقدامی متوسل شده اند.

قطعاتی از هواپیمای ام.اس-۲۱ توسط شرکت های غربی ساخته می شود.

هواپیمای ام اس ـ۲۱ در دو مدل ام اس ـ۲۱ ـ ۲۰۰ با گنجایش ۱۳۲ تا ۱۶۵ مسافر و ام اس ـ۲۱ ـ ۳۰۰ با گنجایش ۱۶۳ تا ۲۱۱ مسافر ساخته می شود که قابل بهره برداری در مناطق دارای آب و هوای گوناگون و در هر شرایط آب و هوایی است.
شرکت هواپیماسازی ایرکوت دو سال پیش نخستین قرارداد فروش هواپیمای ام اس ـ۲۱ ـ ۳۰۰ را با شرکت ایروفلوت روسیه امضا کرده که بر اساس آن ۱۷۵ فروند هواپیما به این شرکت فروخته می شود.
بازسازی صنعت هواپیما سازی روسیه با توجه به پیشینه نه چندان مطلوب این صنعت در دوران اتحاد جماهیر شوروی و همچنین بروز سوانح متعدد و پرتلفات در کشورهای مختلف برای هواپیماهای مسافری روسی، از اولویت های این کشور بوده است.
همکاری با اروپا برای تولید هواپیمای مدرن سوپر جت ۱۰۰ که توانسته مشتریان زیادی جلب کند و همچنین ساخت ام اس ۲۱ از نتایج این اقدام ها است و روسیه امیدوار است با گسترش توانمندی های خود بتواند سهمی از بازار فروش هواپیمای مسافری در رقابت با غرب بدست آورد.