گردشگری و توریسم

۲۵ میلیارد ریال وام به باشگاه‌های خسارت دیده از کرونا فارس پرداخت شد 

عباس حاجی‌زاده، چهارشنبه در دیدار با اعضای هیات پزشکی ورزشی فارس افزود : مربیان نیز با معرفی نامه از باشگاه‌های خود می‌توانند با مراجعه به شعب بانک قرض‌الحسنه مهر، کالا کارت تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال با اقساط ۱۲ ماهه و با کارمزد چهار درصد دریافت کنند تا بخشی از مشکلات آنها در دوران کرونا بر طرف شود.

وی، با بیان اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا ورزش هم مانند سایر بخش‌های جامعه متحمل ضرر و زیان شده است، اظهار داشت: عضویت ورزشکاران فارس در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی نسبت به زمان مشابه در سال ۹۸ ، ۸۶ درصد کاهش یافته است.

حاجی‌زاده در بخش دیگری از مطالب خود گفت: کسب رتبه برتر کشور توسط کمیته‌های مختلف هیات پزشکی ورزشی فارس، بیانگر توانمندی این هیات است و امیدواریم این موفقیت‌ها همچنان تداوم داشته باشد.

بنا به گفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر امروز (دوم مهرماه ۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۶۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۹۴ نفر از آنان بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۳۲ هزار و ۷۹۸ نفر رسید. 

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، با فوت ۱۸۴ بیمار مبتلا به کرونا تعداد جانباختگان کووید۱۹ در کشورمان به ۲۴ هزار و ۸۴۰ نفر رسید.

بر اساس اعلام این مسوول، هم اینک ۲۴ استان کشور در وضعیت قرمز هستند.