گردشگری و توریسم

کارگروه‌های سپاه بوشهر برای تحقق جهش تولید تشکیل شد

به گزارش ایرنا، سردار علی رزمجو روز چهارشنبه در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر استان بوشهر به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: این کارگروه‌ها در بخش‌های کشاورزی، علمی، گفتمان‌سازی، فرهنگی، صنعت و معدن و انرژی، محرومیت‌زدایی، جهادی و اقشار بسیح فعال می‏‌شوند که هر کدام از این کارگروه‌ها با فعالیت‌های جهادی، دارای کارنامه درخشانی هستند.

وی بیان کرد: قرارگاه تخصصی کارگروه صنعت، معدن و انرژی نیز با هدف پیگیری حل مشکلات صنعتگران و کمک به احیای واحدهای صنعتی راکد فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

رزمجو ادامه داد: با هدف پیگیری مشکلات صنایع و کمک به احیای واحدهای صنعتی ۲۳ برنامه توانمندسازی در صنایع شناسایی و به همین تعداد صنعت یار نیز برای عارضه یابی واحدهای صنعتی انتخاب شدند.

وی با تاکید بر تحقق شعار جهش تولید اضافه کرد: این مبحث مهم تنها در سایه همدلی، هماهنگی، هم‌افزایی، کار و تلاش مضاعف محقق می‌شود.

رزمجو ادامه داد: جهش تولید با تقویت سرمایه‌گذاری در استفاده از توانمندی اقتصادی و بهره جستن از ظرفیت‌های داخلی شکل واقعی به خود پیدا می‏‌کند.

وی با اشاره به شناسایی زمین‌های کشاورزی جدید برای افزایش سطح زیرکشت دراستان بوشهر تصریح کرد: در این ارتباط یکهزار و ۵۳۶ هکتار زمین کشاورزی، برای کشت گندم، غلات، کلزا و جو شناسایی و در سامانه امنیت غذایی ثبت شدهاست.

رزمجو افزود: شناسایی ۴۰ مربی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و استفاده از طرح‌ها و ابتکارات متعدد در کارگروه علمی را از  دیگر اقدام‏‎های کارگروه کشاورزی است.

وی در بخش دیگری عنوان کرد: در بحث محرومیت زدایی غیر از اجرای طرح‌ها و ساخت مسکن، انعقاد قرارداد با ادارات مختلف برای کمک به محرومیت زدایی منعقد و ۴۰۴ صندوق قرض‌الحسنه مردم یار و اشتغال‌زا در همین کارگروه مورد حمایت قرار گرفته است.