گردشگری و توریسم

۹۳ واحد صنعتی قزوین در آستانه تملک بانک‌ها قرار دارند

به گزارش ایرنا، مرتضی علیخانی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه بررسی و پیگیری مشکلات واحدهای تحت تملک بانک‌ها به خبرنگار ایرنا گفت: بررسی و پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی استان قزوین بر اساس مصوبه شورای سران قوا برنامه‌ریزی شده و حدود هفت ماه است که به صورت منظم و مستمر به مشکلات واحدهای صنعتی تحت تملک بانک‌ها یا در آستانه واگذاری ورود پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در طول این جلسات، واحدهایی که به بانک‌ها بدهی دارند و در آستانه تملک بانک یا انتخاب جانشین قرار دارند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و راهکارهای لازم برای ممانعت از واگذاری آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذار استانداری قزوین گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای تحقق شعار جهش تولید و به منظور احیا و بازگشت واحدهای صنعتی مشکل‌دار به چرخه تولید ۹۳ واحد صنعتی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.
علیخانی بیان کرد: جلسات بررسی و پیگیری واحدهای تحت تملک بانک‌ها با حضور نمایندگان دستگاه قضایی هر شهرستان، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت و نماینده بانک‌ها با هدف بهبود وضعیت واحدهای مشکل دار و بازگشت آنها به چرخه تولید و اشتغال برگزار می‌شود.
وی احیای واحدهای صنعتی استان قزوین را مهمترین محور این جلسات عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری تاکیدات ویژه بر بحث اقتصاد مقاومتی و تولید ملی دارند تا جایی که امسال را با شعار راهبردی جهش تولید نامگذاری کرده‌اند.
علیخانی خاطر نشان ساخت:با توجه به شرایط اقتصادی کشور، اشتغال و کسب درآمد یکی از نیازهای مهم و حیاتی جامعه محسوب می‌شود بنابراین تمام سعی ما این است که بتوانیم واحدهای صنعتی و تولیدی را به چرخه تولید بازگردانیم.
استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی دارد.