گردشگری و توریسم

۲۲ پایگاه انتخاب رشته کنکور در مازندران فعال شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، علیرضا سعدی پور با اشاره به اهمیت مشاوره در امر انتخاب رشته کنکور سراسری و نقش آن در سرنوشت زندگی و شغلی دانش آموزان گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران در سال جدید همانند سنوات گذشته جهت رفاه حال داوطلبان و خانواده های آنان، با تشکیل پایگاه های انتخاب رشته به ارائه خدمات مشاوره ای به داوطلبان کنکور سراسری می پردازد.

وی با اشاره به اهمیت مشاوره های دقیق و کارشناسی برای دانش آموزان، تصریح کرد: در همین راستا در سال جاری این اداره کل با راه اندازی پایگاه‌های انتخاب رشته در تمامی شهرستان های استان با حضور مشاوران توانمند و باتجربه ، آماده پذیرش و ارائه خدمات مشاوره ای شامل انتخاب رشته مجازی، مشاوره حضوری و ارائه اطلاعات و بررسی اولویت بندی نهایی آنان به داوطلبان است.

سعدی پور گفت که آغاز به کار پایگاه های انتخاب رشته در استان از اول مهرماه سال جاری تا پایان مهلت اعلام شده از سوی سازمان سنجش است که امیدواریم داوطلبان عزیز، بتوانند از این خدمات بهره کافی برده و با بهترین مدل انتخاب رشته بتوانند در مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته های مورد علاقه تحصیل کنند.

مازندران در کنکور سراسری امسال ۵۰ هزار و ۱۰۰ شرکت کننده واجد شرایط داشت که از این تعداد ۴۹ هزارو ۵۹۵ نفر در روز ازمون حاضر شدند.

بیشترین تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری مازندران مربوط به رشته تجربی با ۳۱ هزار و ۷۵۰ شرکت کننده بود.

مازندران توانست امسال سه رتبه شامل رتبه ۲ امسانی ، ۶ ریاضی و رتبه ۱۰ تجربی را کسب کند.