اماکن دیدنی ایران

شناخت جاذبه‌های گردشگری تهران در بستر متون ادبی

باشگاه خبرنگاران جوان: مریم جعفری حصارلو نویسنده، خبرنگار و منتقد بین‌المللی تئاتر، از انتشار کتاب «هشت بهشت تهران» خبر داد و گفت: تلاش کردم که با نگارش این کتاب از زاویه دید یک ادیب و به نوعی متفاوت مراکز گردشگری‌تهران را به گردشگران ملی و بین‌المللی معرفی کنم.

او افزود: من در سال ۱۳۹۵ مسئول روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران بودم و در همان زمان با تشویق مهدی محمود اقدم رئیس این ستاد نوشتن درباره مراکز گردشگری شهرتهران را آغاز کردم.

این نویسنده بیان کرد: کتاب «هشت بهشت تهران» نتیجه پرواز قلبم به ۸ بهشت در دل قریه عباس‌آباد و نتیجه بازدید از این نقاط گردشگری و انجام تحقیقات میدانی با همراهی سیدعلی حمزه پهنه‌کلانی و خدیجه جعفری حضارلو است. این کتاب به مناسبت فرا رسیدن سالروز تهران(۱۴ مهر ماه) نوشته شده و به همت انتشارات آرین چاپ و وارد بازار نشر شد.

گفتنی است صفحه‌بندی و طراحی جلد کتاب «هشت بهشت تهران» برعهده سهیل صالح بوده است.

خوانندگان کتاب «هشت بهشت تهران» روی جلد این کتاب اینچنین با نویسنده کتاب و محتوای داخل اثر آشنا می‌شوند: من یک توریست هستم و همواره مترصد فرصتی هستم تا کوله‌بارم را بردارم و راه بیفتم. دقیقا تمثیل بیا ره توشه برداریم قدم در راه بی‌برگشت بگذاریم، ببینیم آیا هر جا آسمان همین رنگ است.

جاذبه های گردشگری تهران

مخاطبان در کتاب «هشت بهشت تهران» با جاذبه‌های گردشگری، چون بوستان آب و آتش، باغ موزه دفاع مقدس، بوستان نوروز، پل طبیعت، پل‌های ابریشم ۱ و ۲ و گنبد مینا و فلسفه ساخت و راه‌اندازی آن‌ها آشنا می‌شوند.