اماکن دیدنی ایران

۳ شهر ایران، اعضای جدید شهرهای یادگیرنده یونسکو

ایسنا: حجت‌الله ایوبی با بیان این‌که با پیوستن سه شهر تهران، اصفهان و بندر خمیر به شبکه شهرهای جهانیِ‌یونسکو، ۱۴ شهر ایرانی دارای جایگاهی جهانی شده‌اند، تاکید کرد: کشورمان با سابقه چندین هزارساله تمدنی از پایه‌گذاران مفهوم شهر و شهرنشینی است. تجربه ایرانی ـ اسلامیِ سبک زندگی شهری و شهرنشینی فرصتی برای تبادل فکر و فرهنگ و اندیشه با جهانیان پیدا کرد.

او افزود: به دنبال فراخوان عضویت شهرهای جهان در “شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو” توسط موسسه یادگیری مادام‌العمریونسکو در آلمان برای سال ۲۰۲۰ میلادی و پیگیری بخش آموزش کمیسیون ملی یونسکو، پرونده سه شهر تهران، اصفهان و بندرخمیر توسط شهرداری‌های این شهرها با نظارت بخش آموزش کمیسیون ملی تکمیل و به این موسسه ارسال شد.

به گفته ایوبی، موسسه یادگیری مادام‌العمر یونسکو پس از بررسی پرونده‌های شهرهای مذکور، موافقت خود را با پیوستن آن‌ها به شبکه شهرهای یادگیرنده اعلام کرد و گواهینامه عضویت این سه شهر در شبکه شهرهای یادگیرنده‌یونسکو با امضای دیوید آچورنا – مدیر موسسه یادگیری مادام‌العمر یونسکو – از سوی این سازمان صادر شد.

به گزارش روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو، هدف از ایجاد این شبکه، ارتقای یادگیری مادام‌العمر و افزایش سطح آگاهی شهروندان در جهت ایجاد شهرهای یادگیرنده پایدار از طریق توانمندسازی فردی و اجتماعی، توسعه اقتصادی و پیشرفت فرهنگی و توسعه پایدار است.

در طول سال‌های گذشته شهرهای شیراز، کاشان، بهبهان، اراک، مشهد، شهر جدید هشتگرد و یزد به عضویت این شبکه درآمده‌اند.