گردشگری و توریسم

دادستان: زمین های حاشیه فرودگاه جیرفت سند دار می‌شود

به گزارش ایرنا، حسین سلامی  روز سه شنبه در دیدار مسئولان قضایی جیرفت با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان بر ضرورت ساماندهی پرونده های کلان بانکی که در اجرای اسناد رسمی لازم الاجرا در اداره ثبت اسناد در حال اجرا می باشند تاکید کرد و گفت: این اقدام موجب بازگشت تسهیلات بانکی و سرمایه مردم به بیت المال می شود.
وی تاکید کرد: تسریع در صدور اسناد رسمی اراضی ملی خصوصا در بحث منابع طبیعی جنوب استان کرمان یک ضرورت مهم می باشد که مسئولان امر باید در دستور کار ویژه خود قرار دهند.
دادستان جیرفت ضمن تبیین برنامه های  اداره ثبت اسناد در بحث جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال و رفع تداخلات، گفت: استفاده از نیروهای متخصص در ادارات شهرستان،کمک بهینه ای به رفع اختلافات ثبتی می کند
در ادامه رمضان حقانی سرپرست دادگستری شهرستان جیرفت  گفت: اداره ثبت اسناد و املاک با تثبیت و صدور اسناد مالکیت اراضی ملی نقش موثری در پیشگیری از دخل و تصرف در این اراضی و تضییع حقوق بیت المال دارد. 
همچنین مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در بحث کاداستر اداره ثبت جیرفت شرایط خوبی دارد  و این موضوع یکی از برنامه های مهم سازمان ثبت است که مورد رصد معاونت ها است و به صورت هفتگی از طریق ویدیو کنفرانس با همکاران جلسه برگزار می گردد.
علی محمودی گفت :بخش زیادی از اراضی منابع طبیعی در جیرفت  سند تک برگ گرفته اند اما همچنان  میزان ۴۰۰ هزار هکتار ان اسناد تک برگ نگرفتند که در حال انجام مقدمات دریافت سند هستند.