گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در وزارت ورزش برگزار شد

به گزارش ایرنا، «مسعود سلطانی‌فر» در آیین چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان وزارت ورزش، بیان داشت: امروز چهلمین سالگرد دفاع مقدس است و از این روز به عنوان طلایی‌ترین دوران معاصر یاد می‌شود.

وی افزود: اگر امروز را گرامی می‌داریم دلیل آن چیست و دستاوردها چه بوده است؟ از طرفی حدود ۲۰۰ هزار شهید دادیم و در جنگ خسارت‌های سنگینی به ما تحمیل شد و عزیزترین و ارزشمندترین سرمایه‌های انسانی را در آن سال‌ها از دست دادیم.

وزیر ورزش گفت: اما چه اتفاقی رخ داده که هشت سال جنگ را طلایی‌ترین دوران می‌نامیم؟ توانستیم خاک کشور را در دوران جنگ حفظ کنیم و عزت و دستاوردی که امروز بدست آمده قرن‌ها به آن افتخار می‌کنیم.

سلطانی‌فر افزود: امروز آمریکا برابر ایران زورگویی می‌کند. مگر ما پای میز مذاکره نیامدیم. مگر ۳۰ ماه برای برجام با ۵+۱ مذاکره نکردیم و حتی به یک فرمول برد برد نرسیدیم؟ اما استکبار جهانی نشان داد که عهدشکن بوده و قابل اعتماد نیست.

وی اضافه کرد: ملت امروز سختی را تحمل می‌کند اما انشاالله در آینده گشایشی ایجاد شود و سربلند از این میدان خارج شویم.

این آیین با حضور وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، سرلشگر رحیم صفوی مشاور عالی و دستیار ویژه فرمانده معظم کل قوا، معاونان وزارت ورزش و رییسان فدراسیون‌های ورزشی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

هفته گرامیداشت دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز شده است و تا ۶ مهرماه ادامه دارد.