گردشگری و توریسم

ایران به برکت دفاع مقدس مقتدرانه در مقابل دشمنان ایستاده است

قدرت الله ولدی عصر دوشنبه در رزمایش اقتدار چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در شهرستان ملایر افزود: دوران دفاع مقدس دورانی زرّین و سراسر افتخار است که به عنوان بخشی از هویت ایران اسلامی می‌درخشد.

وی به معاهده‌ها و عهدنامه‌های ننگین زمان قاجار و پهلوی و در نتیجه جدا شدن بخشی از ایران اشاره و بیان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی مقابل دنیا جنگیدیم تا ذره‌ای از خاک ایران به دست دشمنان نیفتد.

فرماندار ویژه ملایر دفاع مقدس را تبلور همدلی، خودباروی و از خودگذشتگی تمامی اقشار و گروه‌های مردمی در راه یک آرمان بلند انسانی و دینی دانست و اظهار داشت: امروز اقتدار ایران موجب بیداری کشورهای اسلامی و منطقه شده است و با وجود تهدیدها و تحریم‌ها خود را به در برابر ابرقدرت‌های جهان و دشمنان نشان داده است.

ولدی به نقش ارزنده سپاه، بسیج، ارتش و همراهی مردم به رهبری بی‌بدیل امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: سپاهیان و بسیجیان رشید ما در تمامی صحنه‌های دفاع مقدس با ایمان به خدا در کنار رزمندگان و مردم غیور ایران دشمنان را زمین‌گیر کردند.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیز راه دفاع از آرمان‌ها و ایثار و شهادت ادامه دارد، افزود: در هشت سال دفاع مقدس همه مردم از پیر و جوان، از هر سن و گروهی پشت سر رزمندگان قرار گرفتند و ۴۴ درصد از شهدای ما با سن ۱۶ تا ۲۰ سال فرماندهی عملیات را بر عهده داشتند.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه در دفاع مقدس ۲۱۳ هزار شهید، ۱۴۰ هزار جانباز و ۴۰ هزار آزاده را تقدیم انقلاب کردیم بیان کرد: در عرصه کنونی نیز شهدای بزرگ مدافعان حرم همچون سردار رشید اسلام «حاج قاسم سلیمانی» خون پاک خود را پای ولایت و دفاع از حریم نظام و انقلاب فدا کردند تا امروز در آرامش و امنیت زندگی کنیم.

ولدی با قدردانی از زحمات فرمانده سپاه ناحیه ملایر به ویژه در توزیع کمک‌های مومنانه از زمان شیوع ویروس کرونا گفت: امروز نیز همانند دوران دفاع مقدس مردم با حمایت همه‌جانبه در کنار مسوولان و مدافعان سلامت ایستادند تا در این عرصه نیز با شکست ویروس کرونا پیروز باشیم.

وی خواستار رعایت سه اصل فاصله‌گذاری اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک و شستن دست‌ها از سوی مردم شد و افزود: بدون شک با همراهی و کمک مردم می‌توانیم این ویروس را ریشه‌کن کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز بیان کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس ۲۰۰ عنوان برنامه در این شهرستان برگزار می‌شود که در نخستین روز از این هفته، پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت با امام جمعه ملایر دیدار کردند.

سرهنگ سیدجواد حسینی افزود: در این روز همچنین رزمایش اقتدار به منظور ایجاد روحیه حماسی با رژه موتورسواران و خودروهای نظامی در سطح شهر برگزار شد که به سبک زمان جنگ آرایش و طراحی شد.

وی ادامه داد: این رزمایش با همکاری ناجا، گروه مهندسی ۴۳ امام علی(ع)، پدافند خنداب، گردان امام حسین(ع) و گردان‌های بیت‌المقدس برگزار که رژه موتورسواران همزمان در بخش جوکار و زند نیز اجرا شد.

به مناسبت آغاز چهلمین سالگرد دفاع مقدس رزمایش اقتدار با حضور نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و بسیج، گروه مهندسی رزمی ۴۳ امام علی(ع) و گردان‌های بیت‌المقدس در سطح شهر ملایر برگزار شد.

از ۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.