گردشگری و توریسم

۱۴۰ برنامه هفته دفاع مقدس در دامغان برگزار می‌شود

سرهنگ محمدحسین تقی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برگزاری هر چه پرشور تر برنامه‌های هفته دفاع مقدس، راهی برای زنده نگاه‌ داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: برپایی ایستگاه سلامت، رژه موتوری، برگزاری آیین تجلیل از ایثارگران عرصه جهاد و شهادت، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و تولید محتوای اثربخش در فضای مجازی در هفته دفاع مقدس در شهرستان دامغان انجام می‌شود. 

تقی‌پور اظهار داشت: به منظور زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دوران جنگ تحمیلی، آیین اعزام نمادین و بدرقه نمادین کاروان رزمندگان دامغان به مناطق جنگی هم‌ زمان با شهر دامغان، در شهرهای دیباج، کلاته رودبار و امیریه برگزار می‌شود. 

وی تصریح کرد: به صدا درآمدن زنگ مقاومت، اعزام راوی برای روایت گری در سطح مدارس و برپایی نمایشگاه جلوه ایثار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان به یاد و نام شهید مدافع حرم هادی شجاع طی این هفته در دستور کار است. 

تقی‌پور افزود: تجلیل از فرزندان شاهد و ایثارگر تحت عنوان طرح هر شهید آبروی محله و برگزاری یادواره های کوچک شهدا در ۴۰ محله نیز در هفته پیش رو در دامغان انجام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: جشنواره شعر انقلاب با موضوع‌های سردار سلیمانی، دفاع مقدس و امام خامنه‌ای انجام می‌شود و ایجاد ایستگاه‌های فرهنگی و ایستگاه‌های سیار روایت‌گری نیز پیگیری می‌شود. 

تقی‌پور گفت: در این هفته به منظور زنده نگاه داشتن فرهنگ دفاع مقدس برای کودکان، ۴۰ وصیت نامه شهید به شعر کودک تبدیل و بازنشر شده است. 

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه دامغان گفت: برنامه های این هفته باید به خوبی بیانگر رشادت های رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و شهدا در دفاع جانانه از خاک و ناموس ایران باشد.

در دوران دفاع مقدس ۱۶هزار رزمنده و بسیجی دامغانی در بیش از ۲۰ عملیات بزرگ و کوچک حضور داشتند.

شهرستان دامغان ۶۳۳ شهید، یک هزار و ۶۰۰ جانباز و ۳۳ آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده و اکنون ۳۰ هزار بسیجی سازمان یافته در قالب ۱۸ قشر و ۱۰۵ پایگاه بسیج فعالند. 

 هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور آغاز شد و تا پنجم مهرماه ادامه دارد.