اماکن دیدنی ایران

نمایشگاه مجازی «گراورهای منتخب موزه رضا عباسی» هم زمان با روز جهانی گردشگری

مدیر موزه رضا عباسی گفت: به مناسبت روز جهانی گردشگری ۵ مهر ماه نمایشگاه مجازی «گراور‌های منتخب موزه رضا عباسی» با همکاری ایکوم ایران و معاونت گردشگری و میراث فرهنگی استان تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران، صدیقه قدرت آبادی امروز یکشنبه ۳۰ شهریورماه ۹۹ گفت: آثار موجود در مخزن موزه رضا عباسی با موضوع شهر‌های مختلف ایران که توسط جهان گردانی، چون فلاندن به تصویر کشیده شده ، عمده تصاویر مربوط به سده‌های ۱۱ و ۱۲ هجری قمری است.

او افزود: چاپ سنگی یا گراور گونه‌ای چاپ مکانیکی است که نقوش مورد نظر به گونه‌ای معکوس روی صفحات مسی که از صمغ، زرین، موم یا دوده پوشانده شده اند، کنده می‌شود پس از آن با ریختن اسید بر روی این ورقه‌ها قسمت‌های حکاکی شده و عاری از پوشش به وسیله اسیده خورده شده و درنتیجه مس تبدیل به ورقه‌ای حاوی خورده گی شده سپس روی آن را پاک کرده و با آغشتن ورقه به مرکب طرح واشکال مورد نظر را بر روی کاغذ منتقل می‌شود.

مدیر موزه رضا عباسی عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند روز شنبه ۵ مهر ماه با حضور در صفحه مجازی به نشانی موزه رضا عباسی از نمایشگاه مجازی گراور‌های منتخب این موزه  دیدن کنند.