گردشگری و توریسم

قرنطینه کامل نیز مانع برگزاری تظاهرات ضد نتانیاهو در قدس نشد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، صدها تن دیگر نیز در قیصریه مقابل منزل شخصی نتانیاهو و چهار راه‌های سراسر سرزمین‌های اشغالی دست به اعتراض زدند.

در حاشیه تجمع مقابل محل اقامت رسمی نتانیاهو، درگیری میان پلیس و گروهی از تظاهرکنندگان رخ داد که پلیس رژیم صهیونیستی مدعی زخمی شدن دو تن از نیروهای خود شد.

نتانیاهو متهم به فساد، اختلاس و خیانت در اعتماد در پرونده‌های بسیاری بوده و تنها نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که در تاریخ نامشروع این رژیم در طول دوران حکمرانی‌اش متهم به این گونه جرایم است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش به اتهام فساد چندین بار تحت بازجویی قرار گرفته‌اند، پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «۲۰۰۰»، «۳۰۰۰» و «۴۰۰۰» معروف است.

کابینه رژیم صهیونیستی همچنین به خاطر سوء مدیریت در مقابله با شیوع ویروس کرونا، زیر تیغ تیز انتقادات شدید ساکنان سرزمین‌های اشغالی قرار دارد، بطوری که این رژیم در مقایسه با جمعیت، یکی از بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا را در جهان داراست.

درحالی که نرخ بیکاری در فوریه (دی/ بهمن ۹۸) حدود تنها ۳.۴ درصد بوده است، اما این میزان اینک در سایه کاهش کمک‌های اجتماعی و مشکلات شدید اقتصادی ساکنان از ۲۰ درصد در سرزمین‌های اشغالی فراتر رفته است.

ابراز نگرانی نسبت به سرعت شیوع لجام گسیخته کرونا در سرزمین های اشغالی ادامه دارد و برخی شخصیت‌ها و احزاب اپوزیسیون، دولت را متهم می‌کنند در مهار کردن این پدیده ناتوان مانده و شمار زیادی از تدابیری که به اجرا گذاشته شده، اشتباه بوده است.

دولت رژیم صهیونیستی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا برای دومین بار محدودیت‌های سراسری را اعمال می‌کند.

قرنطینه عمومی که با یوم کیپور، از مقدس‌ترین اعیاد یهودیان همزمان شده، از روز جمعه به مدت سه هفته برقرار شد.

این درحالی است که مذهبی‌های متعصب فشار می‌آورند که اماکن مذهبی باز بمانند و مراسم سنتی به طور کامل برگزار شود.

در همین حال، “یاکوو لیتزمن”وزیر مسکن رژیم صهیونیستی که از رهبران احزاب اولترا ارتودکس و متعصب یهودی است، چهار روز پیش در اعتراض به همزمانی قرنطینه با عید یوم کیپور استعفا کرد.

وی گفته بود: قرنطینه عمومی مردم را از برگزاری مراسم یوم کیپور در ششم و هفتم مهر محروم می کند.

 همچنین برخی گروه‌ها می‌خواهند که برگزاری جشن های عروسی پرجمعیت متوقف نشود. از سوی دیگر، صاحبان مشاغل و از جمله کارکنان امور تفریحی، در کنار دکانداران  فروشگاه ها فشار می‌آورند که محدودیت‌ها متوقف شود و یا کاهش یابد.

در روزهای گذشته، شمار مبتلایان روند صعودی به خود گرفته است، به طوری که تاکنون در سرزمین‌های اشغالی  ۱۸۷ هزار و ۹۰۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد یک هزار و ۲۵۶ تن جان خود را از دست داده‌اند.

ولی نه تنها سیاستمداران در مورد شیوه مبارزه با کرونا و ناکارآمدی دولت نتانیاهو اختلاف نظر دارند، بلکه پزشکان نیز یکصدا نیستند و راه‌هایی که پیشنهاد می‌کنند، گاهی با یکدیگر تضاد دارد. برخی طرفدار کاهش محدودیت‌ها هستند و برخی دیگر می گویند که محدودیت‌ها باید افزایش یابد.

تیم‌های پزشکی و درمانی رژیم صهیونیستی شکایت دارند که بسیار خسته شده‌اند و به نیروی کمکی نیاز فوری دارند. همچنین پرستاران و دست اندرکاران امور درمانی خواهان افزایش دستمزد خویش هستند و چند بار به اعتصاب‌های کوتاه و هشداردهنده دست زده‌اند.