گردشگری و توریسم

المشاط: سازش با رژیم صهیونیستی، هیچ منفعتی برای اعراب نخواهد داشت

به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه المسیره، المشاط که در ششمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر این کشور سخن می‌گفت، ضمن تبریک این مناسبت به دبیرکل جنبش انصار الله و ملت این کشور،بار دیگر بر حمایت مردم، رهبران، انقلاب یمن از قدس تأکید کرد.

امارات و بحرین در راستای کمک به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه ۹۹، با نظارت دولت آمریکا روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی کردند.

پس از این که توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه و  امارات که در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا امضا شد،  این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش از سازمان ملل متحد و جامعه جهانی خواست، پشتیبانی، حمایت، به خدمت گرفتن، سکونت دادن به اعضای القاعده و داعش توسط ائتلاف متجاوز سعودی را در استان های البیضاء و مأرب محکوم کنند و به ملت یمن احترام بگذارند.

ساعاتی پیش نیز “عبدالله الحاکم” رییس سازمان اطلاعات نظامی دولت صنعا وابسته به انصارالله اعلام کرد، این سازمان اسناد و مستندات متقنی در اختیار دارد که نشان می‌دهد، کشورهایی (مانند عربستان، امارات و آمریکا) که از اقدامات قانونی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب (مرکز یمن] ابراز نگرانی کرده‌اند حامی تروریست‌های القاعده و داعش هستند.

شبکه المسیره چندی پیش نیز گزارش داد که عناصر تروریستی به سرکردگی «راید بن سعود بن معیلی»، «سلمان بن علی حمد بن میقان» و «عبدالله المکنی» برای جنگ در محور عملیاتی مأرب، از سوریه به یمن آمدند.

بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی برای جنگ در محور عملیاتی مأرب به ویژه پس از شکست‌هایی که متحمل شدند، به عناصر القاعده و داعش متوسل شده است.

پیش‌تر نیز رسانه‌ها از هلاکت «ابو الولید العدنی» سرکرده گروه تروریستی داعش در یمن و دستگیری شماری دیگری از عناصر این گروه خبر دادند.

این نخستین باری نیست که نیروهای منصور هادی برای انجام عملیات در مناطق یمن که محل حضور عناصر داعش و القاعده است به آن ها متوسل می‌شوند.

بر اساس گزارش رسانه‌های یمنی، نیروهای وابسته به عربستان سعودی بهمن ماه گذشته نیز حدود ۱۵۰ نفر از عناصر سازمان تروریستی القاعده را از استان‌های «ابین، حضرموت و  بیضا» به شهر «مأرب» یمن اعزام کرده بودند.

نیروهای متجاوز عربستان در حملات خود علیه مردم یمن از گروه‌های مختلف تروریستی استفاده می‌کنند و گزارش‌های رسانه‌ای، حضور نیروهای تروریستی و مزدوران آنها را در نبرد علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تأیید کرده‌اند.