گردشگری و توریسم

شکایت فارغ‌التحصیلان متقاضی دریافت گواهی موقت رسیدگی می‌شود

بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اخیرا برای دریافت گواهی موقت مدارک تحصیلی از واحد دانشگاهی خود دچار مشکلاتی شده اند، روسای واحدهای و معاونان آموزشی این دانشگاه مشکل را وجود نقص فنی در سیستم مرکزی اعلام کردند.

محمدمهدی طهرانچی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص این مشکل اظهار داشت: سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد با هدف تجمیع سامانه های واحد های دانشگاه و به منظور یکپارچه و همانگ سازی امور دانشجویی از جمله انتخاب واحد، برنامه درسی، پرداخت شهریه راه اندازی شده است لذا دانشجویان مقاطع و رشته های مختلف این دانشگاه باید برای انجام امور خود وارد سایت آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir شوند.

وی با بیان این که تمام مسوولان واحدهای دانشگاه به سامانه جدید (آموزشیار) دسترسی دارند، اظهار داشت: صدور گواهی موقت برای تمام فارغ التحصیلان در حال انجام است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: روسای استانی و واحدهای دانشگاه می توانند از سامانه قبلی اطلاعات دانشجویان را استخراج و نسبت به ارایه گواهی موقت از طریق سامانه جدید اقدام کنند و صادر نکردن گواهی موقت فارغ التحصیلان از سوی واحدها هیچ ربطی به سامانه ندارد.

طهرانچی افزود: فارغ التحصیلان برای صدور گواهی موقت باید به واحدهای دانشگاهی مراجعه کنند و در صورت مشکل یا عدم ارایه مدرک موقت از سوی واحدها شکایت خود را به سامانه نظارت و ارزیابی اعلام کرده تا کارشناسان مشکلات را پیگیری و رفع کنند.

وی تاکید کرد: اگر فارغ التحصیلی برای دریافت گواهی موقت دچار مشکل است به سامانه نظارت و ارزیابی مراجعه کند تا سریعا مشکلات پیگیری شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: ارایه مدرک و انجام روند فارغ التحصیلی دانشجویان باید تا ۳۱ شهریور انجام شود و روسای استانی باید این موضوع را پیگیری کنند البته مهلت دفاع تا ۳۰ مهر تمدید شده است که ممکن است تا این بازه زمانی ادامه پیدا کند.

آموزش واحدها نمرات را باید اعلام کنند

طهرانچی همچنین درخصوص تاخیر در اعلام نمرات ترم گذشته برخی دانشجویان توضیح داد: اساتید نمرات ترم قبل را داده اند اما برخی واحدهای آموزش هنوز آنها را تایید نکرده است که براساس ابلاغ جدید، آموزش دانشگاه ها باید دوباره این نمرات را وارد و تایید کنند.

وی با بیان این که اعلام نمرات به قطع بودن سامانه ارتباطی ندارد، اظهار داشت: مسایل فنی نمرات انجام شده و نمره های پایان ترم دانشجویان به روز و لحظه ای در سامانه وارد می شود.

وی ادامه داد: روسای واحدها موظف هستند نمرات دانشجویان را پیگیری کنند و طبق قانون ۱۰ روز پس از امتحان باید نمرات وارد شود و اگر استادی نمرات را وارد نکرده است باید معاون آموزشی پیگیری کند.