گردشگری و توریسم

مدیرعامل آبفا: ساکنان ۱۳شهر استان کرمان در وضعیت قرمز آب قرار دارند

محمد طاهری شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا  شهروندان را توصیه به مصرف بهینه و صرفه جویی در آب شرب کرد و افزود:  وجود ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در کرمان استفاده از آن مصرف آب را افزایش داده و نیاز به مدیریت مصرف را دوچندان کرده است.

وی با اشاره به مشکلات فشار کم آب و قطعی  موردی آب شهری اظهار داشت:  در ۲ماه گذشته به دستور استاندار کرمان ۱۲ دستگاه تانکر سیار به صورت مرتب حاشیه شهر و مجتمع های آپارتمانی سطح شهر را آبرسانی کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه بر اساس تراکم زیرساخت را فراهم می‌کنیم گفت: در ایام تابستان تمامی منابع آبرسانی کرمان به صورت ۲۴ ساعت فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات افزایش جمعیت، حاشیه نشینی و انشعابات غیرمجاز تصریح کرد: همچنین سه تا پنج درصد افزایش مصرف آب در کرمان ناشی از کرونا بوده است.
طاهری گفت: تمامی آب کرمان به عنوان یکی از استان های محدود کشور از چاه تامین می‌شود و به جز شهرستان‌های بافت و سیرجان از سد ، دیگر شهرستان‌ها از چاه تامین می شود.

وی بیان داشت: هدررفت آب در کرمان ۱۹ درصد و میانگین جهانی در این زمینه ۱۵ درصد است و ۲ نوع هدررفت فیزیکی و غیرفیزیکی وجود دارد و بیش از یکصد هزار نفر حاشیه‌نشین در کرمان آب مصرف می‌کنند.