گردشگری و توریسم

دفتر خانه شعر، ادبیات و انجمن های ادبی البرز افتتاح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در آیین بهره‌برداری از این دفتر، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی در انجمن ها ونشست های تخصصی ورونمایی کتاب‌های استان را خواستار شد.

ناصر مقدم افزود: پیشتر درباره افتتاح دفتر خانه شعر، ادبیات و انجمن های ادبی البرز قول داده بودم و اکنون به وعده خود عمل کردم.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز نیز در حاشیه بهره‌برداری از این دفتر گفت: باتوجه به وجود ظرفیت‌های مناسب در عرصه شعر و ادبیات استان البرز همچنین فعالیت حدود ۵۰ انجمن شعر و ادب در این استان تاسیس دفتر خانه شعر، ادبیات و انجمن های ادبی البرز نیازی ضروری بود.
علی مرادی نور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نامیدن روز ملی شعر و ادب فارسی به نام استاد شهریار قابل تامل و باتوجه به شخصیت بزرگ و جهان شمول شهریار بود که از وی یک شاعر جهانی معاصر ساخته است.

وی ادامه داد: وظیفه شاعران و انجمن‌ها کمک به شیدایی شاعران و دانش ادبی به جامعه و شادی وامید و نشاط است و تدبیر انجمن‌ها باید در راستای شکوفایی شهریارهای دیگر باشد.
دفتر خانه شعر، ادبیات و انجمن های ادبی البرز در محل ساختمان سیروس قائم مقامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گشایش یافته و پذیرای علاقه‌مندان و فعالان حوزه‌های مرتبط است.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز همچنین با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خاطر نشان کرد: به همین مناسبت روز شنبه پنجم مهر ماه نشست شعرخوانی با رعایت  پروتکل‌های بهداشتی و با حضور شعرا و انجمن های ادبی در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
مرادی‌ نور با دعوت از همه شاعران و اعضای انجمن های ادبی برای شرکت در این نشست، ادامه داد: برگزاری مسابقه کتابخوانی و نشست‌های شعرخوانی از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.