گردشگری و توریسم

فرماندار: ملایر در تولید دستکش پزشکی به خودکفایی می‌رسد

به گزارش ایرنا؛ قدرت الله ولدی شامگاه پنجشنبه در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و شورای معاونان وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان ملایر افزود: در حال حاضر این شهرستان با تولید ۸۰ درصدی پارچه ماسک کشور در شرکت‌های بافتینه و بافتسان، قطب اصلی تولید ماسک است.

وی اضافه کرد: ملایر در حوزه صنعت و فعالیت مجموعه‌های صنعتی همانند مبل و منبت، انگور و بخش کشاورزی، یک شهر نمونه کشوری است.

ولدی اظهار داشت: این شهرستان در حوزه سیلیس و فرآوری سیلیس نیز یکی از قطب‌های اصلی کشور است و بیش از یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی جوکار در دست اجرا است.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: امسال با وجود تمامی تحریم‌ها و موانع و مشکلات، یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح در ۶ ماهه نخست به بهره‌برداری رسید و تا پایان سال این رقم سرمایه‌گذاری به سه هزار میلیارد تومان می‌رسد.

ولدی بیان کرد: در حوزه دامپروری نیز چهار مجتمع بزرگ در دست اجرا است که به‌تازگی عملیات اجرایی مجتمع دامپروری ۶ هزار راسی شستا با سرمایه‌گذاری ۳۲۷ میلیارد تومان در هفته دولت آغاز و مجتمع دامپروری چهار هزار راسی پگاه نیز آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر استان همدان و شهرستان ملایر به یک کارگاه عمرانی و اقتصادی تبدیل شده و تمام تلاش ما جهش تولید، سرمایه‌گذاری و خدمت به مردم است.

تحول در عرصه کشاورزی دشمن را زمین‌گیر می‌کند

امام جمعه ملایر نیز با اشاره به اینکه کشوری که آب و خاک داشته باشد و فقیر باشد، از رحمت الهی به دور است اظهار داشت: آب و خاک بزرگترین نعمت خدادادی و خنثی کننده تهدیدها و تحریم‌های دشمنان است که باید از این داشته‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری با تاکید بر اینکه در ۲ نعمت آب و خاک باید غنی‌سازی کنیم افزود: باید یک انقلاب عظیمی در عرصه کشاورزی به برکت وجود آب و خاک راه بیفتد و کمیسیون کشاورزی مجلس و وزارت جهاد کشاورزی می‌توانند در این زمینه جهادی کار کنند تا خلاء‌ها و کمبودها پُر شود.

وی تقویت صنعت کشاورزی را یک ضرورت برشمرد و ادامه داد: با وجود اینکه انگور ملایر جهانی شده است، اما هنوز صنایع تبدیلی انگور وارد این شهر نشده و ظرفیت‌ها در صنعت انگور و کشمش باید به فعلیت برسد.

امام جمعه ملایر حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به این شهرستان را فرصتی مغتنم برای توسعه این عرصه دانست و تاکید کرد: اگر اراده کمیسیون کشاورزی مجلس بر این باشد که با ایجاد انقلابی عظیم در عرصه کشاورزی، دشمن را زمین‌گیر کنند، خدا نیز به آنها کمک می‌کند.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه همه بشریت سر سفره کشاورزی است گفت: با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری انگور در این شهرستان باید تحول در عرصه صنعت کشاورزی اتفاق بیفتد و شاهد رشد بالنده ملایر در عرصه کشاورزی باشیم.

طرح انتقال آب شرب ملایر اولویتی مهم

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نمایندگان ملایر در تمامی زمینه‌ها همراه و همدل هستند تا خدمت‌رسانی به مردم را به حداکثر برسانیم.

هادی بیگی‌نژاد با قدردانی از حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به این شهرستان، آن را دستاورد و رهاورد مهمی در عرصه کشاورزی ملایر و استان دانست و بیان کرد: تمامی مطالبات و نیازمندی‌های کشاورزان و حوزه کشاورزی که مطرح شد را پیگیری می‌کنیم تا به نتیجه نهایی برسد.

وی تکمیل و اتمام طرح آبرسانی آب شرب ملایر از سد کلان را یک ضرورت برشمرد و ادامه داد: درباره اتمام این طرح پیگیری‌های زیادی در سطح کشوری انجام دادیم تا امسال به نتیجه برسد.

بیگی‌نژاد گفت: با توجه به اینکه خداوند به واسطه کشاورزی رزق مردم را می‌دهد، ما نیز باید با این نگاه تلاش کنیم.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان این نشست، از بازار مبلمان منبت ملایر و مجوعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد بازدید و با ۲ خانواده شهید والامقام شهرستان ملایر دیدار کردند.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس روز پنجشنبه برای بازدید از قابلیت‌های کشاورزی ملایر به ویژه در حوزه انگور و کشمش و بررسی موانع و مشکلات این حوزه به این شهرستان سفر کرده‌اند.