گردشگری و توریسم

ششمین شب اعتراض بحرینی‌ها به توافق خائنانه منامه با رژیم صهیونیستی

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری “لولوه” بحرین، بحرینی‌ها با حمل دست‌نوشته‌هایی با مضمون “مرگ بر آمریکا و اسرائیل”، “نه به عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر” و ملت بحرین هرگونه جاپای اسرائیل در منطقه را مردود می‌داند”، به عادی‌سازی روابط منامه با تل‌آویو اعتراض کردند.

آنها همچنین با حمل پرچم فلسطین تأکید ‌کردند که تمام توافقات و اطلاعات اشتباه رسانه‌ای در راستای عادی‌سازی روابط، بیانگر دیدگاه مردم شریف بحرین نیست.

معترضان می‌گویند، ملت بحرین در کنار ملت فلسطین ایستاده است و مخالف هرگونه خیانت و جنایت بزرگ [عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها] است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه ۲۱ شهریور از عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی خبر داد.

 به دنبال توافق بحرین و رژیم صهیونیستی جمعیت «اقدام اسلامی» (امل) این کشور در بیانیه‌ای این اقدام آل خلیفه را «جنایت» و «بزرگترین تهدید برای امنیت منطقه» برشمرد.

همچنین ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین جمعه شب ضمن محکوم کردن توافق خیانت‌آمیز رژیم حاکم بر این کشور با رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که این اقدام پست و تحریک‌کننده، خدمت شاه بحرین به دونالد ترامپ برای اهداف انتخاباتی است.

الوفاق حزب دیگر بحرینی نیز جمعه شب در بیانیه‌ای با محکوم کردن توافق عادی‌سازی رژیم آل خلیفه با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این توافق خیانت بزرگ به اسلام و عربیت است.

در بیانیه این گروه بحرینی آمده بود: موضع رژیم بحرین در عادی‌سازی روابط با اسرائیل مشروعیت ندارد و تنها موضع دولت منامه و واشنگتن است نه ملت بحرین.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی نیز ۲۳ مرداد امسال  با انتشار بیانیه‌ای مشترک از امضای توافق برای عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو و آغاز روابط دیپلماتیک میان دو طرف خبر دادند.

مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک طرف و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات روز سه‌شنبه ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

بحرین و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده بودند که با روی کار آمدن ترامپ» در سال ۲۰۱۵ میلادی، این روند سرعت بیشتری به خود گرفت.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و منامه با تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان دو طرف انجام شد که واکنش شدید مردم برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشته است.