گردشگری و توریسم

بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای گیلان ساخته شد

 امیر رضا رحمتیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ساخت این واحدهای مسکونی پنج هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال تسهیلات دولتی پرداخت شده و مابقی آن نیز آورده های مردمی بوده است .

وی  تصریح کرد: علاوه بر این؛ بیش از ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه  برای احداث واحدهای مسکن روستایی با سود ۲ درصد  در استان پرداخت شده است.

 وی اضافه کرد: همچنین علاوه بر احداث واحدهای مسکونی در روستاها در استان؛  بالغ بر ۷۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای بازسازی ۲ هزار و ۵۵۹ واحد پرداخت شده ؛ ضمن آنکه در همین مدت ؛ ۸۹۱ واحد تکمیل و بهره برداری شده است.

 رحمتیان،  همگن و همخوان بودن خانه ها با معماری سنتی گیلان و رعایت اصول فنی و  بهینه سازی مصرف انرژی را از جمله مزیت های اجرای این طرح در دولت تدبیر امید عنوان کرد.

 در ادامه با اشاره به  آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار واحد مسکونی  روستایی محرومان در استان طی هفته گذشته تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی افراد توان خرید خانه و یا حتی پرداخت اجاره خانه را ندارند ، این طرح بسیار ارزشمند است.

 معاون بازسازی و بنیاد مسکن روستایی گیلان اظهار داشت:  جزییات دقیق تر این طرح در استان با انجام برنامه ریزی های کارشناسی  اعلام خواهد شد.

استان گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت  دارای ۱۶ شهرستان، ۵۲ شهر و افزون بر دو هزار و ۵۰۰  روستا است. طبق سرشماری سال ۱۳۹۰،  ۶۱ درصد جمعیت استان گیلان شهرنشین و ۳۹ درصد روستانشین هستند.