گردشگری و توریسم

امسال رژه نیروهای مسلح در استان سمنان برگزار نمی‌شود

سرهنگ محمد حسن سلامی روز چهارشنبه در نشست خبری در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: امسال برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با توجه به شیوع کرونا به صورت تولیدمحتوا در فضای مجازی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره موزیک نیروهای مسلح با عنوان ترنم فتح و میزبانی مسابقات منطقه‌ای آن در سمنان، جشنواره تولیدات رسانه‌ای ابوذر، دیوارنگاری و کمک به آزادی ۴۰ نفر از زندانی‌های غیر عمد استان از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان سمنان است.

وی بیان کرد: اولین تشکل بانوان ایثارگر استان سمنان همزمان با آغاز هفته دفاع با عنوان الگوی سوم ( نه شرقی نه غربی، زن ایرانی و اسلامی) فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس فرصتی ارزشمند برای بازنمایی شجاعت، رشادت،  روحیه و فرهنگ مجاهدت در راه خدا است و باید این ارزش‌ها با کمک رسانه ها نشر یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان یادآور شد:  بیش از سه هزار برنامه در گرامیداشت دفاع مقدس در طول سال به دبیرخانه این اداره کل اعلام شد.

وی یادآور شد: از مجموع سه‌هزار برنامه تدارک دیده‌ شده استان سمنان در طول سال در زمینه دفاع مقدس، بیش از یک‌هزار برنامه مانند تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده دفاع مقدس تا دهه فجر، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس، تجلیل از ۱۵ نفر از فرماندهان دفاع مقدس، از جمله برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان است.

سلامی تصریح کرد: هشت شهرستان استان سمنان در گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه‌های گوناگون را برنامه‌ریزی کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: اولین کتاب به صورت مکتوب و صوتی به زبان سمنانی و چهار عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس در هفته گرامیداشت دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

در تقویم جمهوری اسلامی سی و یکم شهریور تا هفتم مهر هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.