گردشگری و توریسم

۶۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی حدنگاری شد

مهدی سرخوش روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خرده مالکی و نبود آمار و اطلاعات پایه از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی استان است که طرح کاداستر می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

وی با اشاره به اینکه طرح کاداستر یا حدنگاری با هدف نقشه‌برداری با جزئیات کامل و تعیین تکلیف مالکیت اراضی اجرا می شود، اظهار داشت: با اجرای این طرح مشخصات اراضی نظیر مساحت، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی در بانک کاداستر سازمان ثبت و بارگذاری می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: این استان در زمینه صدور سند برای بهره برداران بخش کشاورزی از نظر حجم موضوع و سطح سند صادر شده جزو استانهای پیشتاز کشور است.

وی افزود: هفته قبل به صورت نمادین اسناد زراعی کشاورزان به تعداد ۳۳ مورد صادر شد و به منظور صدور اسناد ۱۷ روستا به عنوان پایلوت صدور سند به ازای هر شهرستان یک پلاک در حال پیگیری است.

سرخوش ادامه داد: تمام سعی و تلاش جهادکشاورزی و امور اراضی کمک به رونق تولید در بخش‌های مختلف با پیش‌شرط حفظ اراضی کشاورزی است.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: حفظ کاربری، یکپارچگی، ساماندهی و توسعه اراضی از حوزه‌های اصلی ماموریتی سازمان در جهت مدیریت بر اراضی کشاورزی و واگذاری اراضی برای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه حفظ کاربری اراضی کشاورزی یک ضرورت است، بیان کرد: بیش از ۲.۷ میلیون هکتار اراضی ملی در استان وجود دارد و همچنین بیش از یک میلیون هکتار، اراضی زراعی و باغی در ۱۷ شهرستان استان وجود دارد.

آذربایجان‌غربی دارای یک میلیون اراضی کشاورزی قابل کشت و ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.