گردشگری و توریسم

سرمایه‌گذاری در حوزه خانواده و بانوان سبب تربیت خدمتگزاران کارآمد می‌شود

زهرا ابراهیمی شامگاه سه‌شنبه در نشست مشاوران فرمانداری های سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یکی از مهمترین معیارهای سنجش پویایی فرمانداری ها، حضور اثربخش مشاوران در حوزه بانوان است.

وی گفت: استاندار سیستان و بلوچستان تاکید ویژه ای بر لزوم نهادینه ساختن عدالت جنسیتی در تمامی ابعاد دارد و از اینرو یکی از مهمترین برنامه هایی که باید در سطح شهرستان های استان اجرا و پیگیری شود تببین و اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده است و بر همین اساس اولویت و برنامه های کمیته های تخصصی بانوان در حال اجرا است.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: حوزه های آموزش، ارزیابی، اشتغال، کسب و کار اقتصاد مقاومتی، شناسایی بانوان توانمند در تمامی زمینه ها، بهداشت و درمان، مسائل حقوقی، حقوق کودک، زنان زندانی و خانواده های زندانیان، تقویت فضای مجازی، تقویت فعالیت‌های فرهنگی، کاهش مشکلات حوزه زنان، کمیته امداد، خدمات و ارائه خدمات مشاوره به خانواده ها و حوزه ورزشی از جمله مسائل بسیار مهمی است که باید در دفاتر امور بانوان فرمانداری ها به صورت دقیق بررسی و رصد و بسته های پیشنهادی آن به صورت مستمر به اداره کل امور بانوان و خانواده استان ارائه شود.

وی همچنین به برنامه های هفته دفاع مقدس و نقش ارزشمند زنان در این حوزه اشاره کرد و گفت: نقش زنان در دفاع مقدس نباید پنهان بماند و تبیین بیشتر این نقش تاثیرگذار باید توسط خود زنان انجام و برنامه های این هفته در شهرستان ها باید به طور جدی و پویا برگزار شود.

در این نشست مشاوران فرمانداری های سیستان و بلوچستان نیز به شرح مهمترین فعالیت ها و چالش ها در حوزه بانوان و شرح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداختند.