گردشگری و توریسم

حلقه شورای اسلامی شهرساری تنگ‌تر شد

محمد کریمی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگا رایرنا افزود: فرد مورد نظر با نام ” م – م” است که به اتهام اختلاس، ارتشا و تضییع اموال عمومی دستگیر شد. 

وی در مورد شرایط پرونده اختلاس در شورای اسلامی شهر ساری ، گفت : هنوز این پرونده در مراحل مقدماتی و جمع آوری مستندات قرار داد و هنوز وارد فاز محاکمه نشده است. 

دادستانی عمومی و انقلاب ساری افزود : دستگاه قضایی به طور جدی پیگیر بیت المال و حقوق شهروندان است و با هیچ کس تعارف ندارد.

شورای شهر ساری ۹ عضور دارد. اواخر مرداد ماه امسال با دستگیری چهارمین عضو شورا به اتهام اختلاس و تضییع اموال عمومی ، نشست های این شورا از حد نصاب افتاد.

علیجان شمشیربند ، علی اکبر زلیکانی ، سیدعلی آقامیری ، قاسم قاسمی ، فرامز نقیبی علمداردهی ، کوروش یوسفی ساداتی ، عباس نجاریان ساروی ، سیدمسعود مدینه و اسفندیار عشوری سوادکوهی از اعضای شورای اسلامی شهر ساری برای پنجمین دوره انتخاب شده بودند.

پرونده اختلاس در شهرداری ساری برای اولین بار تیر ماه سال ۹۷ از سوی دادستان عمومی و انقلاب وقت ساری با عنوان تخلف مالی حدود سه هزار میلیارد ریالی باز شد. این پرونده با رویکرد جدید دستگاه قضایی در مبارزه علیه فساد اقتصادی در ادارات و نهاد ها ، مورد توجه جدی تر  دادگستری مازندران قرار گرفت. 

علاوه بر دستگیری پنج عضو شورای شهر ساری ، بر اساس اعلام دادگستری مازندران در ارتباط با پرونده شهرداری ساری تاکنون تعدادی از مدیران این مجموعه از جمله سرپرست شهرداری تا پیش از انتخاب شهردار و معاون سابق شهرسازی و امور مناطق به همراه تعدادی از کارکنان و یک دلال خارج از مجموعه شهرداری دستگیر شده اند.