گردشگری و توریسم

دومین جشن داروگ به صورت مجازی برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی مازندران ، محمد اسفندیاری با اشاره به برگزاری نخستین دوره جشن داروگ در آبان ۱۳۹۷، به در نظر گرفتن محور تکریم شاعران تبری در دومین جشن داروگ اشاره کرد و گفت: با مساعدت دو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی در نظر داریم دومین جشن داروگ را با موضوع تکریم از شاعران زبان تبری و همچنین نهادها و سازمان‌های کوشا در فرهنگ اندیشه نیمایی و شعر نیمایی برگزار کنیم.

وی افزود: همچنین چند مسابقه برای رده سنی نوجوانان و جوانان در حوزه شعر تبری و نیماشناسی در دومین دوره جشن داروگ در نظر گرفته شده که فراخوان آن به زودی اعلام خواهد شد.

سخنگو و مدیر اجرایی بنیاد نیما یوشیج خاطرنشان کرد: از اول مهر ماه فراخوان جشن منتشر خواهد شد و  شرکت‌کنندگان محترم سه ماه فرصت خواهند داشت که آثار خود را به صورت مجازی برای دبیرخانه بفرستند. بهمن جمشیدی به عنوان مدیر بخش اجرایی و منصور علی‌اصغری به عنوان مدیربخش علمی و هیأت داروان انتخاب شدند.

دبیر جشن داروگ خاطرنشان کرد: نخستین جشن داروگ با حضور مردم و مسئولان و علاقه‌مندان به فرهنگ و ادبیات استان و شهرستان نور، در زادگاه نیما یوشیج برگزار شده بود که با استقبال خوبی همراه بود.

اسفندیاری از پیگیری برای ثبت رسمی بنیاد نیما در شورای انقلاب فرهنگی کشور خبر داد و گفت: با مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و برخی چهره‌های فرهنگی، به زودی شاهد ثبت رسمی بنیاد نیما در شورای انقلاب فرهنگی کشور خواهیم بود.

در نخستین جشن مردمی داروگ که آبان ۱۳۹۷ از سوی بنیاد نیما یوشیج به مناسبت صد و بیست و یکمین سالروز تولد نیما برگزار شده بود، برگزار شده بود تندیس بلورین جشن بابت تلاش و پیگیری‌های میراث فرهنگی در بازسازی و احیای خانه نیما به این نهاد اهدا شد.

در این جشن از احمد ناطق‌نوری نماینده مردم نور در ۷ دوره مجلس شورای اسلامی نیز بابت پیگیری‌هایی که برای انتقال پیکر نیما به زادگاهش داشتند قدردانی شده بود.