گردشگری و توریسم

صدا وسیمای بوشهر۶۰هزار دقیقه برنامه ویژه دفاع مقدس پخش می کند

سید حسین ناظر روز دوشنبه در همایش مجازی مشترک مدیران کل صدا و سیمای مراکز استان‌ها و مدیران کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور عنوان کرد: ۴۵ هزار دقیقه از این میزان در رادیو ورادیو نما، ۱۳ هزار دقیقه در تلویزیون و سامانه زیر نویس و ٢ هزار دقیقه نیز حوزه‌های خبر و فضای مجازی ساخته و پخش می‌شود.

وی افزود: برنامه سازی در خصوص دفاع مقدس با ۳ راهبرد تبیینی، تجلیلی و تهیجی صورت می‌گیرد به نحوی که در تولید برنامه‌هایی با راهبرد تبیینی آگاهی بخشی و بصیرت افزایی و تقویت قدرت تحلیل رویدادهای دفاع مقدس مورد توجه قرار می‌گیرد و در برنامه‌های تجلیلی به الگوسازی و گرامی‌داشت شهیدان و تجلیل از قهرمانان دفاع مقدس پرداخته شده است.

ناظر ادامه داد: هدف از تولید و پخش برنامه‌هایی با راهبرد تهیجی نیز حفظ آمادگی روحی و جسمی و ذهنی مقابله با هرگونه تهدید سخت و نرم به ویژه در قشر جوان و نوجوان است و در این زمینه بیش از ۴۰ عنوان برنامه رادیویی، تلویزیونی، خبری و فضای مجازی در قالب‌های مختلف رسانه‌ای تولید شده است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهریادآورشد: دفاع مقدس به عنوان الگویی ارزشمند در همه عرصه‌ها نیازمند شناخت همه جانبه و عمقی است.

وی اعلام کرد: برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس همزمان با سالگرد آزاد سازی خرمشهر در سوم خردادماه آغاز شد و تا روز  بزرگداشت شهدا در ۲۲ اسفند ادامه دارد.

ناظر گفت: علاوه بر پخش برنامه‌های مستند از دفاع مقدس، نمایش فیلم‌های سینمایی و تخصیص بخشی از زمان برنامه‌های روزانه صدا و سیما به دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ویژه برنامه‌ تلویزیونی کرانه پایداری، ویژه برنامه‌های رادیویی دریادلان جنوب، حماسه نادر، مدرسه عشق و دیار دلیران نیز به طور ویژه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس پرداخته است.