گردشگری و توریسم

واشنگتن پست: عادی‌سازی روابط بحرین و اسرائیل بدون حمایت سعودی‌ها حاصل نمی‌شد

به گزارش ایرنا این روزنامه آمریکایی، جمعه شب به وقت محلی نوشت: توافق بحرین و اسرائیل بدون حمایت عربستان سعودی حاصل نمی‌شد. سعودی‌ها همواره از حق وتو در مورد سیاست‌های بحرین برخوردار بوده‌اند اما این بار به جای استفاده از وتو، آرام و بی‌صدا از تصمیم همسایه کوچک خود حمایت کردند.
به نوشته واشنگتن پست، «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا معتقد است که سعودی‌ها پیش از آنکه خود اقدامی بکنند، منتظر می‌مانند تا ببینند روند عادی‌سازی روابط چگونه پیش می‌رود.
«دیوید ایگنیشس» نویسنده مقاله واشنگتن پست افزود: کوشنر بر این باور است که عادی‌سازی روابط میان عربستان و اسرائیل هرچند قریب‌الوقوع نیست، اما اجتناب‌ناپذیر است.
بر اساس این گزارش، سعودی‌ها با دادن اجازه پروازهای تجاری میان اسرائیل و امارات بر فراز عربستان، تصمیم امارات برای عادی‌سازی روابط را به طور ضمنی تأیید کردند.
به نوشته واشنگتن پست، تصمیم ۲ کشور ثروتمند عرب برای به رسمیت شناختن اسرائیل، کمکی به کشورهایی همچون لبنان، سوریه، یمن و لیبی نخواهد کرد و این امر بیانگر صلح در خاورمیانه نیست.
آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای از عادی‌سازی رسمی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو رسماً خبر دادند. به دنبال آن، بحرین نیز به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آورد.
اقدام بحرین و امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی را به دنبال داشته است.