گردشگری و توریسم

اعتبارات دهیارهای بخش مرکزی کاشمر ۸۱ درصد افزایش یافت

سعید چیتی روز شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: در سال ۹۲ حدود ۱۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به حساب دهیاری‌های بخش مرکزی کاشمر واریز شد که این رقم در سال گذشته ۷۰ میلیارد و ۸۵۵ میلیون ریال بود.

وی ادامه داد: جمع اعتبارات واریزی به‌ حساب دهیاری‌های این بخش در دولت یازدهم ۹۱ میلیارد و ۹۹ میلیون ریال و در دولت دوازدهم تا پایان سال گذشته ۱۶۴ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال بوده است.

بخشدار مرکزی کاشمر با بیان اینکه جمع کل اعتبارات واریزی در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۵۵ میلیارد و ۸۳۹ میلیون ریال بوده است گفت: اعتبارات واریزی در دولت یازدهم نسبت به دولت قبل از آن ۳۰۰ درصد افزایش داشت.

وی افزود: اعتبارات واریزی از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون نسبت به دولت یازدهم ۸۱ درصد افزایش داشته است، در حال حاضر ۲۵ دهیار در این بخش فعالیت دارند که ۱۶ دهیار به صورت تمام ‌وقت و بقیه آنها که در روستاهای زیر هزار نفر هستند پاره‌ وقت می‌باشند.

چیتی ادامه داد: قبل از سال ۹۲ فقط در دو روستا ساختمان قدیمی برای دهیاری خریداری شده بود که در دولت یازدهم ۱۳ ساختمان و در دولت دوازدهم پنج ساختمان دهیاری در این بخش احداث و به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: قبل از سال ۹۲ هیچ خانه ورزشی نداشتیم اما در دوران دولتهای یازدهم و دوازدهم ۱۴ خانه ورزش در روستاهای فروتقه، رزق‌آباد، فرح‌آباد، قوژد، اسحاق‌آباد، تل‌آباد، عشرت‌آباد، زنده جان، کسرینه، سرحوضک، مغان و ممرآباد و دو روستای دیگر احداث و به بهره‌برداری رسید.

بخشدار مرکزی کاشمر افزود: طی هفت سال اخیر چهار مجموعه ورزشی روباز در روستاهای نای، کاژغونه، رزق‌آباد و قوژد، یک باشگاه ورزشی در روستای تربقان و دو سالن سرپوشیده ورزشی چندمنظوره در روستاهای فدافن و حاجی‌آباد و دو گود باستانی نیز احداث شده است.

وی ادامه داد: با اینکه قبل از سال ۹۲ فقط یک بوستان در روستای محمدیه داشتیم اما طی هفت سال اخیر ۲۴ بوستان روستایی در این بخش احداث و خانواده‌ها از آن استفاده می‌کنند.

چیتی گفت: در دولت دوازدهم ۲۴۰ هزار مترمربع با هزینه ۱۳۲ میلیارد ریال در روستاهای این بخش آسفالت شده که سهم دهیاری‌ها ۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و قیر رایگان اختصاص یافته ۷۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی افزود: از سال ۹۲ تا پایان خرداد ماه امسال ۲ هزار و ۸۳۰ تن قیر به مبلغ ۹۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال اختصاص یافته و در مجموع ۲۳ روستا آسفالت شده است.

بخشدار مرکزی کاشمر ادامه داد: در دولت یازدهم ۱۲۵ هزار مترمربع و دولت دوازدهم ۳۰۰ هزار مترمربع زیرسازی معابر روستایی انجام شده و اکنون در هیچ روستایی برای دفع آب‌های سطحی مشکلی نداریم.

وی گفت: برای توسعه و آبادانی روستایی طی هفت سال گذشته ۴۰ هزار مترمربع بازگشایی و توسعه معابر صورت گرفته است.

بخش مرکزی کاشمر با ۲۶ روستا، ۱۳ هزار خانوار و جمعیت بیش از ۴۶ هزار نفر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.