گردشگری و توریسم

۱۲ صیاد غیر مجاز ماهی در سقز دستگیر شدند

فرهاد سیف پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محیطبانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در جریان گشت و کنترل مستمرّ منابع آبی، ۱۲ متخلّف را که در چهار گروه شناسایی و دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: محیطبانان منطقه پس از تعقیب و گریز طولانی در مسیر روستاهای دگاگا و دره زیارت این شهرستان، موفق به دستگیری متخلفین شدند.

وی افزود: از این متخلفین علاوه بر ۱۲۳ قطعه ماهی، تعداد پنج رشته تور ماهیگیری نیز کشف و توقیف شد و پرونده آنها برای رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع گردید.

سیف پناهی یادآور شد: در سال جاری علیرغم هشدارهای لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، گروه‌های زیادی از صیادان بدون مجوز قانونی بصورت دسته جمعی در منابع آبی مبادرت به صید ماهی کرده‌اند.

سرپرست ادار حفاظت محیط زیست سقز گفت: یگان حفاظت محیط زیست در مناطق تحت مدیریت بطور مستمر به پایش، کنترل و بررسی مناطق مختلف پرداخته و از هیچگونه تخلفی چشم پوشی نکرده و نخواهد کرد لذا از شهروندان درخواست می شود بدون مجوز قانونی از هرگونه صید و شکار خودداری کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.