گردشگری و توریسم

جهاد اسلامی: اتحادیه عرب پدرخوانده سازش با اسرائیل شده است

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، «داود شهاب»  چهارشنبه شب در واکنش به مخالفت اتحادیه عرب با طرح پیشنهادی فلسطین در محکومیت عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی،  افزود: اتحادیه عرب به اشغالگری مشروعیت می‌بخشد، همان گونه که با حمایت از دخالت آمریکا به تجزیه کشورهای عربی مشروعیت بخشید.

وی بیان کرد: اتحادیه عرب به تدریج از نقش خود به نفع سلطه بیشتر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها صرف نظر می‌کند.

از سوی دیگر حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس نیز اظهار داشت: تأسف آور است که پیش‌نویس قطعنامه محکومیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در نشست اتحادیه عرب کنار گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: صادر نشدن بیانیه‌ای در محکومیت عادی سازی، رژیم اشغالگر و واشنگتن را برای ادامه سیاست انحلال مسأله فلسطین ترغیب می‌کند.

پیش‌تر «مهند عکلوک» سفیر فلسطین در اتحادیه عرب در گفت و گو با پایگاه خبری معا فلسطین خاطر نشان کرد که در جدول کاری نشست مجازی وزیران خارجه عرب، بندی در خصوص بیانیه سه جانبه آمریکا، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی و مخالفت با عادی سازی روابط گنجانده شده بود که با مخالفت برخی کشورهای عربی مواجه و حذف شد.

در طرح پیشنهادی فلسطین، از بیانیه سه جانبه مذکور مبنی بر عادی سازی روابط میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی انتقاد شده و آن را مغایر با مفاد ابتکار عمل صلح عربی خوانده بود.  

رژیم صهیونیستی و امارات پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک، رسماً از عادی‌سازی روابط میان خود خبر دادند.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان ۲ طرف انجام شد که واکنش شدید برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشت.