گردشگری و توریسم

بایدن وعده‌های ترامپ را توخالی دانست

جو بایدن عصر چهارشنبه در یک برنامه تلبیغاتی به میشیگان و کارخانجات جنرال موتورز رفت و افزود: ترامپ وعده‌های زیادی همچون من قول می‌دهم که شرکت‌ها از آمریکا خارج نشوند، داد اما هیچ یک از وعده‌های وی درست نبود.

وی ادامه داد: او اعتباری ندارد، ما انتظار داریم آنچه را که رئیس جمهوری می‌گوید، انجام دهد. ببینید وعده وی درباره اقتصاد ما چه بوده است؟ او نخستین رئیس جمهوری پس از فروپاشی بزرگ اقتصاد آمریکا است که در دوره او می‌بینیم تعداد اشتغال و اقتصاد ما تنزل یافته است.

معاون اول باراک اوباما اضافه کرد: اقتصاد ما ۴.۷ میلیون شغل را از زمانی که او اداره کشور را در اختیار گرفت، از دست داد. پیش از شکست دونالد ترامپ در پاسخ به همه‌گیری کووید-۱۹ و ضربه‌ای که به اقتصاد ما زد، سیاست تجاری آشفته و بی‌پروای وی کارخانجات ما را با رکود مواجه کرده بود.

بایدن تصریح کرد: وعده‌های ترامپ توخالی بوده است، تحت مدیریت دونالد ترامپ، میشیگان پیش از کووید-۱۹ مشاغل خود را از دست داد. شرکت‌های بزرگ تحت مدیریت دونالد ترامپ مالیات دو برابری می‌پردازند. به همین دلیل مشاغل و کارخانه‌های تولیدی ما را به خارج از کشور فرستاد.

وی توضیح داد: این شرکت‌ها با ارسال محصولات تولیدی خارج از کشور برای مردم آمریکا سود سرشاری بردند.

نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها همچنین به گزارش منتشر شده درباره اظهارات ترامپ نسبت به سربازان آمریکایی که آنها را بازنده و نادان دانسته بود، واکنش نشان داد و گفت: پسر من به صورت داوطلب به کوزوو رفت، فرزندم همچنین به عنوان دادستان به صورت داوطلبانه یکسال به عراق رفت، او بازنده یا احمق نبود. هیچ کسی که به این کشور خدمت می‌کند، بازنده یا احمق نیست. آنها قهرمان هستند.

بایدن افزود: دونالد ترامپ چیزی فراتر از خدمت به خودش را نمی فهمد، او وظیفه، افتخار و کشور را درک نمی‌کند. او دروغگو، خودخواه و حریص است. بله من و ترامپ فلسفه متفاوتی داریم، آنچه که می‌توانم به مردم آمریکا بگویم این است که من دنباله رو حقیقت و درستی هستم.

وی به عملکرد دوران معاون اولی باراک اوباما و بازگرداندن مشاغل به میشیگان پس از خوابیدن اقتصاد اشاره کرد و گفت اکنون می‌خواهیم بار دیگر این کار را انجام دهیم.  من در ماه ژولای برنامه خود را برای نوسازی کارخانجات آمریکا ارائه دادم تا به آیندگان اطمینان دهیم که این محصول «ساخت آمریکا» است.

معاون اول دولت باراک اوباما به برنامه خود برای کاهش مالیات به کارخانجات آمریکایی اشاره کرد تا به این طریق این مشاغل به آمریکا بازگردند و فراورده‌های خارجی مالیات بیشتری بپردازند.

بایدن همچنین به آمار کشته شدگان نیروهای آمریکا در افغانستان و عراق اشاره کرد و گفت: ۶ هزار و ۹۲۲ نفر از زنان و مردان این کشور جان خود را از دست داده‌اند و ۵۳ هزار و ۱۸۸ نفر هم در این دو کشور زخمی شده‌اند.

وی به آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در آمریکا هم پرداخت و اظهار کرد: ۶ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۷۰۰ نفر در آمریکا شناسایی شده‌اند و ۱۸۹ هزار و ۹۸۴ نفر هم در اثر این بیماری جان‌باخته‌اند.

نامزد دموکرات‌ها که یکی از موافق حمله به عراق هم بوده است، اضافه کرد: نیروهای نظامی که به خاطر کووید-۱۹ از بین رفته‌اند هم ۶ هزار و ۱۱۴ نفر هستند. ای مردم! جان هر کسی مهم است، ما نمی‌توانیم هرگز این جان‌باختگان را فراموش کنیم.

تاریخ رسمی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۱۳ آبان ماه اعلام شده است.