گردشگری و توریسم

یک هیات هزینه توسعه بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بهشتی کاشان را تامین کرد

به گزارش ایرنا، سید علیرضا مروجی روز چهارشنبه در آیین آغاز این طرح بیان کرد: بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید بهشتی کاشان در حال حاضر دارای هفت تخت است که ۶ تخت جدید، ۲ اقامتگاه برای پزشک و پرستار و واحدهای مورد نیاز به آن اضافه می‌گردد.

وی افزود: نزدیک به ۵۰ میلیارد ریال نیز هزینه تجهیز این بخش است که از محل اعتبارهای داخلی دانشگاه علوم پزشکی و کمک خیران سلامت تامین خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: هیات حیدری درب فین جزو نخستین هیات‌های پیشگام در اعلام آمادگی برای برگزاری مراسم محرم به صورت مجازی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بود که این احساس مسئولیت اجتماعی بی‌نهایت ارزشمند بود و نشان داد که یک هیات چقدر می‌تواند بصیرت داشته و در حیات و سلامت اجتماعی نقش‌آفرین باشد.

وی با قدردانی از تعامل و مشارکت سایر نهادها و هیات‌های مذهبی، نیکوکاران و مردم در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: پرسنل حوزه سلامت با گذشت هفت ماه از حضور در بخش‌های ویژه کووید- ۱۹ همچنان بی‌ادعا از مردم درخواست استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را دارند.

مروجی ضمن تشکر از خیران سلامت منطقه کاشان، انجام کارهای خیر را جزو باقیات الصالحات برشمرد و تاکید کرد: فعالیت‌های نیکوکارانه و خیر در حوزه سلامت این منطقه باید بر اساس اولویت‌ها و نیازهای دانشگاه علوم پزشکی و در مشورت با مجمع خیرین سلامت صورت گیرد.

وی همچنین ساخت بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) را نیازمند مشارکت کمک خیران دانست و اظهار امیدواری کرد: با افتتاح این بیمارستان در آینده، بار سنگین روی دوش بیمارستان شهید بهشتی کاشان کاهش یابد.

بیمارستان شهید بهشتی کاشان سال ۸۰ با استناد به تبصره ۱۰ قانون بودجه، خارج از سطح بندی خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی تشخیص داده شد و در چارچوب سطح بندی خدمات درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت و در حال حاضر دارای ۷۱۵ تخت منجمله ۴۰ تخت ویژه است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.