گردشگری و توریسم

مرکز مادر و کودک ایرانشهر بیش‌از ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

دکتر محمد مهران امینی فرد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مرکز مادر کودک ایرانشهر بزرگترین مرکز در کشور است که برای ارتقا شاخص‌های درمان حوزه زنان و زایمان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این پروژه مهم تحولی عظیم در حوزه درمان جنوب شرق کشور پس از بهره‌برداری و مرکز پایلوت سازمان بهداشت جهانی در جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: این پروژه درمانی با ١٠ هزار مترمربع زیربنا در فاز اول آن ۲۲ اتاق زایمان به همراه اورژانس تخصصی زنان با زیربنای ۲ هزار مترمربع در حال ساخت است. 

وی بیان کرد: با راه‌اندازی این مرکز درمانی در ایرانشهر شاهد افزایش شاخص‌های کیفی در حوزه زنان و زایمان، کودکان و سلامت مادران باردار کشور بویژه در جنوب شرق هستیم.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است.

شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.