گردشگری و توریسم

اجرای طرح حمایتی نخبگان شهید بابایی برای حل چالش‌های کلیدی کشور

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن سالاریه روز یکشنبه در نشست خبری آیین رونمایی از طرح شهید بابایی و سومین دوره مسابقه ره نشان با بیان اینکه طرح های زیادی در راستای حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر دانشگاه ها در مقاطع مختلف برنامه ریزی شده است، افزود: طرح های شهید بابایی، شهید طهرانی مقدم، شهید احمدی روشن، شهید شهریاری، شهید احدی، شهید رهنمون و چمران، در بنیاد ملی نخبگان برای حمایت از دانشجویان اجرایی می شود. 

وی در خصوص طرح شهید بابایی که به تازگی ارائه می شود، گفت: با توجه به اینکه حمایت از رویدادهای رقابتی مساله محور از موضوعات مهم بنیاد ملی نخبگان به شمار می رود، برنامه ریزی کردیم تا دانشجویان علاقمند به رفع نیاز جامعه در راستای تولید محصول در قالب طرح شهید بابایی حمایت شوند.

سالاریه افزود: اهداف این طرح در بنیاد ملی نخبگان ایجاد فضای رقابتی علمی در بین دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و طلاب است. 

وی ادامه داد: قرار است رویدادهای مختلف مساله محور توسط کارگزاران برگزار شود؛ هدف اصلی این رویدادها، آشنایی نخبگان با نیازهای جامعه و صنعت است. همچنین ترغیب آنها برای کارهای گروهی، کمک به شبکه سازی نخبگان در تشکیل تیم هایی برای انجام کارهای بزرگتر و تشویق نهادها برای رفع نیازشان از طریق استعدادهای برتر از دیگر اهداف این برنامه ها است. 

سالاریه عنوان کرد: با برگزاری این رویدادها تیم های برگزیده می توانند در قالب تیم های دانش بنیان مشغول شوند و از حمایت های طرح شهید بابایی حمایت خواهند شد.