گردشگری و توریسم

ادعای ترامپ: با اقدامات ما کشته‌های کرونا به ۲ میلیون نفر نرسید

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ عصر جمعه در نشست خبری روزانه مربوط به ویروس کرونا در آمریکا که به ۶ میلیون و ۱۵۲ هزار مبتلا و ۱۸۷ هزار مرگ‌ومیر ناشی نزدیک شده است، به بایدن حمله کرد و بخشی از اظهارات گردهمایی انتخاباتی شامگاه گذشته علیه جو بایدن را دوباره تکرار کرد.
وی افزود: من فکر می‌کنم کارولینای شمالی، میشیگان، پنسیلوانیا و ایالت‌های دیگر که فرماندارهای دموکرات دارند، باید ایالت‌ها را بازگشایی کنند. آنها این کار را خواهند کرد اما در چهارم نوامبر(یک روز پس از انتخابات).
رییس جمهوری آمریکا همچنین به کاهش نرخ بیکاری به ۸.۴ درصد اشاره کرد و ادامه داد: بازگرداندن اقتصاد بی‌سابقه آمریکا ادامه می‌یابد. این بزرگترین کاهش نرخ بیکاری در یک ماه است.
توافق تسلیحات اتمی مهم‌تر از تغییرات آب و هوایی است
ترامپ در پاسخ به سوالی درباره الکسی ناوالنی مخالف روسیه که گفته می‌شود با عامل شیمیایی عصبی مسموم شده است، افزود: من فکر می‌کنم که ما باید به طور جدی به این پرونده نگاه کنیم، ما این گونه خواهیم بود، هیچ کسی به اندازه من نسبت به روسیه سختگیرتر نبوده است.
وی ادامه داد: من با خیلی از کشورها همراه بوده‌ام، من با کره شمالی هم همراهی کردم. اگر هیلاری کلینتون انتخاب می‌شد، ما اکنون در یک جنگ به سر می‌بردیم. آن یک جنگ بسیار بدی می‌شد و میلیون‌ها نفر کشته می‌شدند.
رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: ما با هیچ کسی جنگ را آغاز نکردیم. خیلی‌ها می‌گفتند که اگر من انتخاب شوم، در عرض یک هفته وارد جنگ می‌شوم در حالیکه من برعکس آن عمل کردم. ما نیروهایمان را افغانستان به کشور بازگرداندیم و اکنون در کمترین میزان هستند.
پیوستن کشورهای بیشتر به توافق اسرائیل
ترامپ به توافق امارات-رژیم صهیونیستی هم اشاره کرد و گفت: ما توافق صلح در خاورمیانه را پیش بردیم که بین امارات متحده عربی و اسرائیل انجام شد ما به زودی کشورهای دیگر را خواهیم داشت که پیوستن به این توافق را اعلام خواهند کرد.
وی افزود: من نخستین کسی بودم که در جهان نسبت به خط لوله نورداستریم ۲ هشدار دادم. من پرسیدم که چرا آلمان میلیاردها میلیارد دلار به روسیه می‌دهد تا از آن کشور انرژی دریافت کند اما از طرفی قرار است ما از آلمان در برابر روسیه حفاظت کنیم.
رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد: این چیزی بود که من درباره آن گفتم و تحریم‌هایی را هم در این زمینه اعمال کردیم. همزمان با روسیه درباره توافق منع گسترش سلاح اتمی مذاکره می‌کنیم. این توافق بسیار مهم است. خیلی‌ها می گویند که گرم شدن جهان اهمیت دارد اما از نظر من این مساله بسیار مهم‌تر از آن است.
خطر چین و روسیه
ترامپ تاکید کرد: ما دارنده رتبه نخست سلاح‌های اتمی هستیم و روسیه در رتبه دوم قرار دارد، پس از آن هم چین با فاصله در جایگاه سوم قرار دارد که بسیار سریع در حال ساخت این تجهیزات هستند. مهم است که چین هم به گفت‌وگوی مربوطه بپیوندد، ما مذاکرات خوبی با روسیه در موضوع منع اشاعه داریم اما نمی‌دانم دقیقا چه اتفاق خواهد افتاد، ما هنوز تصویب نکرده‌ایم و من به آن نگاه خواهم کرد.
وی خاطرنشان کرد: جالب است که هرکسی درباره روسیه صحبت می‌کند اما من تقریبا به چین فکر می‌کنم، کشوری که باید بیشتر از روسیه درباره آن حرف بزنید. چرا که آنچه چین انجام می‌دهد، بسیار بدتر است.
رئیس جمهوری آمریکا به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: به جهان نگاه کنید و کاری که ویروس چین(کرونا) انجام داد، آنها آن را محصور نکردند در حالیکه باید آن را محصور می‌کردند. نگاه کنید با ۱۸۸ کشور جهان چه کردند، اما شما هرگز از چین سوال نمی‌کنید و فقط از روسیه می‌پرسید.
کشته‌های کرونا به ۲ میلیون نفر نرسید
ترامپ عملکرد دولت خود در مقابله با ویروس کرونا را ستود و گفت به آمار مرگ و میر ناشی از کرونا نگاه کنید، اگر ما اقدام نمی‎کردیم، تعداد مرگ و میر به میلیون‌ها نفر می‌رسید.
وی با این ادعا که کشورهای بزرگ دیگر همچون چین و اروپا آمار واقعی مرگ و میر را منتشر نمی‌کنند، مدعی شد: ما به نسبت آنها وضعیت بهتری داریم. الان نزدیک به ۱۸۰ هزار نفر کشته داریم در حالیکه می‌توانست این رقم به ۲ میلیون نفر برسد.
خبر در حال تکمیل است