گردشگری و توریسم

مدارس خلخال گروه‌بندی شدند

داود بحری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه مدارس این شهرستان برای اجرای برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان در شرایط کرونایی جامعه آماده شده و براساس گروه بندی مدارس همه دانش‌آموزان مدارس دارای زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز در همه روزهای هفته در سر کلاس های درس حاضر خواهند شد .

مدیر آموزش و پرورش خلخال اظهار داشت: در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان آن بیش از ۵۰ نفر است دانش‌آموزان به روزهای زوج و فرد تقسیم بندی و  به صورت حضوری در سر کلاس های درس حضور پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه برای اطلاع از وضعیت گروه‌بندی مدارس نیازی به مراجعه همه دانش‌آموزان در صبح فردا و آغاز زمان بازگشایی به مدارس نیست گفت:اولیا و دانش‌آموزان می‌توانند از طریق تماس تلفنی با مدیر ومسوولان مدرسه از وضعیت گروه‌بندی خود اطلاع حاصل کنند .

بحری با بیان اینکه کرونا سبب شده تا هیچ اقدامی از سوی اولیای دانش‌آموزان پیش‌دبستانی برای ثبت‌نام آنها در مراکز پیش‌دبستانی صورت نگیرد، اظهارداشت: استقبال دانش‌آموزان مدارس غیردولتی از مدارس دولتی در سال تحصیلی جدید موجب تراکم و افزایش شمار دانش‌آموزان در مدارس دولتی خلخال شده است .

وی گفت: بدلیل شروع زودهنگام فعالیت مدارس در سال تحصیلی جدید اجرای برنامه‌های پروژه مهر از خردادماه امسال آغاز شده و ساماندهی نیروی انسانی ،تعمیر ،تجهیز ، رنگ‌آمیزی ، آماده‌سازی و تامین کتب درسی دانش‌آموزان مدارس انجام و ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف بطور کامل پایان یافته است.

مدیرآموزش وپرورش خلخال با بیان اینکه همه شرایط برای بازگشایی مدارس در روز فردا ۱۵ شهریور ماه امسال و آغاز سال تحصیلی جدید آماده شده است، گفت: ادامه بازگشایی مدارس این منطقه در طول سال تحصیلی جاری مشروط به وضعیت رنگی شهرستان از لحاظ کرونا خواهد بود .

بحری افزود: در حالی که وضعیت کرونا در این منطقه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونای کشور و استان زرد اعلام شود ۵۰ درصد از روزهای هفته دانش‌آموزان مدارس بصورت یک روز در میان در سر کلاس‌های درس حضور یافته و در صورت قرمز بودن وضعیت کرونا در خلخال آموزش دانش‌آموزان با استفاده از شبکه آموزشی اینترنتی شاد و بصورت فضای مجازی انجام خواهد شد. 

وی با بیان اینکه در روستاهای با جمعیت دانش‌آموزی ۲ تا ۱۵ نفر خلخال برپایی کلاس‌های درس غالبا بصورت حضوری انجام می‌شود، گفت: برغم تلاش صورت گرفته برای پوشش اینترنتی روستاهای منطقه در حال حاضر ۳۲ روستا همچنان فاقد پوشش و زیرساخت اینترنتی برای استفاده از امکانات شبکه آموزشی شاد و یا فضای مجازی هستند وبرای ادامه تحصیل دانش اموزان این مدارس در شرایط قرمز کرونا بسته های اموزشی تهیه شده ودر اختیار انها قرار خواهد گرفت .