گردشگری و توریسم

۲۸۰ طرح بزرگ گازرسانی در اصفهان به بهره‌برداری رسید

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم عسگری شامگاه روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح گازرسانی به واحدهای تولیدی شهرستان فریدن افزود:  امسال ۶ طرح گازرسانی در هفته دولت با هزینه‌ای بیش از ۴۳۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در استان به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به توزیع سالانه حدود ۲۱ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در استان و بهره مندی ۹۹.۵ درصد جمعیت منطقه از گازطبیعی، یادآور شد: تمام رسالت و تلاش کارکنان این شرکت بهره مندی ۱۰۰ درصدی جمعیت استان در هر سه بخش خانگی، تجاری و صنعتی است.

به گفته وی اکنون صددرصد خانوارهای شهری و ۹۹.۰۸ درصد خانوار های روستایی استان از نعمت گازطبیعی برخوردارند و برای تأمین گاز این میزان جمعیت بیش از ۲۶ هزار کیلومتر شبکه ‌گذاری و یک میلیون و ۸۷۸ هزار عدد انشعاب در استان نصب و اجرا شده است.

عسگری گازرسانی به هفت ایستگاه CNG، بیش از چهار هزار و ۳۱۲ کیلومتر شبکه،۶۳ ایستگاه حفاظت از زنگ و اشتراک پذیری بیش از ۴۴۳ هزار مشترک را از دیگر خدمات گازرسانی انجام شده  در دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: در زمان حاضر  یک هزار و ۱۱۱ کیلومتر خط انتقال، ۹۲۹ ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ و ۱۵۶ ایستگاه CNG در استان به بهره برداری رسیده است.

وی افزون بر ۷۰ درصد انرژی مورد استفاده در اصفهان را گاز طبیعی اعلام و اضافه کرد: گاز موتور محرکه  تولید، صنعت، دامداری کشاورزی، فولاد، برق، نیروگاه همچنین موجب رفاه ۸۰ میلیون نفر از مردم کشور است.

معاون بهره برداری شرکت گاز استان اصفهان گفت: سالانه با توزیع ۲۱ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از مصرف ۲۱ میلیارد لیتر سوخت مایع پیشگیری می شود.

وی با بیان اینکه روزانه  ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در زمستان ها مصرف می شود، افزود: می توان با مصرف بهینه گاز در بخش گرمایش آن را برای توسعه اشتغال جایگزین کرد که این مهم نیازمند فرهنگسازی است.

عسگری با بیان اینکه ۴۰ میلیون مترمکعب شبکه گاز در استان وجود دارد، افزود: بر اساس ابلاغ وزرات کشور لازم است همه سازمان های حفار قبل از هر گونه اقدام به حفاری استعلام بگیرند تا از این سرمایه ارزشمند صیانت شود.

معاون بهره برداری شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: هزینه اجرای طرح گازرسانی به ۸۰ گلخانه و ۹ مرغداری فریدن تا اکنون ۶ میلیارد تومان بود که با احتساب هزینه احداث ایستگاه و عملیات تکمیلی دیگر رقمی معادل ۱۸ میلیارد تومان برای گازرسانی این بخش شهرستان سرمایه گذاری شده است.

در زمان حاضر بیش از هشت هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در استان از گاز طبیعی بهرمندند که عملیات گازرسانی به سه هزار و ۳۴۲ واحد در دولت یازدهم و دوازدهم محقق شده است.

فرماندار فریدن در حاشیه آیین بهره برداری از این طرح  در گفت و گو با ایرنا، گازرسانی به واحدهای تولیدی را اقدام شاخص برای جهش تولید، تسهیل سرمایه گذاری و رونق اشتغال در این شهرستان برشمرد.

سیدتقی معین الدینی افزود: در سال ۹۷،  چهار واحد تولیدی (نزدیک به هفت کیلومتر) با  اعتبار یک میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان،  در سال ۹۸  سه واحد تولیدی( ۳.۸ دهم کیلومتر) با اعتبار ۹۶۸ میلیون تومان و امسال چهار واحد تولیدی(۲۳ کیلومتر) در دشت دامنه با  پنج میلیارد و ۹۲۶ میلیون تومان در این طرح لوله گذاری شد.

به گزارش ایرنا، حیدر قاسمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان روز گذشته به همراه شماری از مسوولان استانی در ادامه هفته گرامیداشت دولت  برای افتتاح ۴۴ طرح عمرانی به فریدن سفر کردند.

در این سفر ۴۴ طرح عمرانی با اعتبار افزون بر ۴۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

اجرای آبیاری تحت فشار در ۵۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای قودجانک، گنجه، نهرخلج و چیگان با ۹ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان، سردخانه شهر دامنه با ظرفیت ۱۲ هزار تُن و ۱۲ میلیارد تومان، مجتمع پرورش گاو شیری در اراضی دهگاه نهرخلج با ۳۲۰ راس و سه میلیارد تومان، گازرسانی به واحدهای تولیدی شهرستان به طول ۲۴ کیلومتر با ۶ میلیارد تومان، اصلاح و توسعه شبکه‌های برقی شهری و روستایی به طول ۲ هزار و ۸۰۰ متر با اعتبار افزون بر ۵۳۲ میلیون تومان، طرح‌های هادی و بهسازی روستاهای نهرخلج، بادجان، دهق، چهل خانه؛ ازونبلاغ، دره بید، ننادگان، نسار، نماگرد و سواران در ۶۰ هزار و ۲۰۰ مترمربع با یک میلیارد و ۴۹۴ میلیون تومان از جمله این طرح‌ها بوده است.

اصلاح شبکه آب آشامیدنی شهری و روستایی با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان، توسعه ۹ کیلومتر شبکه فاضلاب شهری داران و محله آشجرد با هفت میلیارد تومان، آبرسانی به مجتمع و تجهیز چاه و اجرای خط انتقال روستاهای غرغن و دهق به طول ۶.۵ کیلومتر با افزون بر یک میلیارد تومان، مخزن یکهزار متر مکعبی آب آشامیدنی شهر دامنه با یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان، طرح بازسازی و تعمیر ۴۴۰ متر مربع بخش سی سی یو بیمارستان شهید رجایی داران با بیش از ۴۷۵ میلیون تومان و چهار واحد پانسیون این بیمارستان با ۶۵۰ میلیون تومان  از دیگر طرح‌های افتتاح شده امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان در شهرستان فریدن بود.

شهرستان فریدن با ۲ شهر، ۲۸ روستا و جمعیت افزون بر ۴۹ هزار نفر در ۱۴۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.