گردشگری و توریسم

استاندار آذربایجان‌غربی سه طرح عمرانی را در بوکان افتتاح کرد

در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها که شامل مرکز سلامت شماره هفت، پارک موکریان و کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین بود علاوه بر استاندار آذربایجان‌غربی، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و سرپرست فرمانداری و جمعی از مسوولان اجرایی این شهر نیز حضور داشتند.

مرکز سلامت شماره هفت بوکان

بهره‌برداری از مرکز سلامت شهری شماره هفت بوکان که در محله “قله” این شهر واقع شده، نخستین طرحی بود که توسط استاندار آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان در حاشیه آیین بهره‌برداری از این طرح گفت: این مرکز در زمینی به مساحت ۵۰۶ متر مربع احداث شده و برای ساخت آن در مجموع هشت میلیارد و ۳۸۲ میلون ریال هزینه شده است.

محمد عباسی افزود: این مرکز که با همکاری شهرداری بوکان احداث شده است به منظور دسترسی آسان شهروندان به خدمات بهداشتی و درمانی راه‌اندازی شده است و در مجموع ۱۳ هزار و ۲۲۹ نفر از جمعیت این منطقه از شهر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

 پارک موکریان بوکان

دومین طرحی که امروز با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در بوکان به بهره‌برداری رسید پارک موکریان بوکان بود که در شهرک نساجی این شهر احداث شده است.

شهردار بوکان در حاشیه آیین بهره‌برداری از این طرح گفت: این پارک به مساحت سه هکتار با ۳۵ میلیارد ریال هزینه احداث شده است.

بابک رستم‌پور افزود: این پارک دارای فضای سبز، روشنایی معابر، فضای باز کودک، مکان استراحت، بوفه و سرویس بهداشتی و ۲ ورودی و خروجی در قسمت‌های شمالی و جنوبی است.

وی اضافه کرد: در بخش فضای سبز این پارک ۲۰ رقم درخت، ۱۵ نوع درختچه، ۶ نوع گل فصلی و دایمی غرس شده و فضای بسیار مناسبی برای حضور خانواده‌ها در تمامی فصول سال است.

 کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین بوکان

آخرین طرح افتتاحی امروز در سفر استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان بوکان کشتارگاه صنعتی این شهر بود.

مدیر جهادکشاورزی بوکان گفت: این کشتارگاه صنعتی سالانه ظرفیت تولید و بسته‌بندی هفت هزار و ۵۰۰ تُن گوشت و ۱۳ هزار تُن فرآورده خام دامی را داراست.

انور امینی افزود: برای ساخت این واحد کشتارگاه صنعتی در مجموع ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده که بخشی از آن از محل تسهیلات بانکی تامین شده است.

وی اضافه کرد: کشتارگاه صنعتی بوکان روزانه ظرفیت کشتار ۱۰۰ راس دام سنگین و ۲۰۰ راس دام سبک را دارد و به طور مستقیم برای ۳۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

دیدار با خانواده شهید سلامت بوکانی و کلنگ‌زنی پروژه عملیات گازرسانی به به ۱۹ روستای بوکان از دیگر برنامه‌های سفر “محمدمهدی شهریاری” استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان بوکان است.

بوکان با بیش از ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.