گردشگری و توریسم

تسهیلات بانکی در تحقق جهش تولید صنایع قم اهمیت زیادی دارد

محمود سیجانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ تاکید کرد: مشارکت فعال‌ بانک‌های عامل استان در پرداخت تسهیلات موردنیاز صنعتگران و تسهیل شرایط آن برای عملیاتی کردن راهبرد جهش تولید در این حوزه مهم اقتصادی بسیار ضروری است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات موردنیاز صنعتگران موجب تامین مالی طرح‌های موردنظر آنان می‌شود و درنهایت سطح تولید واحدهای صنعتی استان را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد:‌ تسهیلات رونق تولید ازجمله مهمترین تسهیلات بانکی است که با مشارکت فعال بانک‌های عامل استان در قالب سرمایه درگردش،‌ سرمایه ثابت و بازسازی و نوسازی به بهره‌برداران واحدهای صنعتی که متقاضی استفاده از آن هستند،‌ ارائه می‌شود.

سیجانی گفت: همراهی هرچه بیشتر بانک‌های عامل در پرداخت سریع و به‌موقع تسهیلات موردنیاز صنعتگران،‌ عامل شکوفایی بیش‌ازپیش صنعت قم و بالا رفتن ظرفیت‌های تولید و اشتغال استان است.

وی بیان کرد: صنعت قم در شرایط کنونی نیازمند حمایت همه‌جانبه است تا روند توسعه اقتصاد استان با سرعت بیشتری دنبال شود و در این میان پرداخت تسهیلات بانکی و تامین اعتبار موردنیاز صنعتگران بیشترین نقش را دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.