گردشگری و توریسم

بهره‌مندی بیش از ۷۶ هزار نفر در لاهیجان از خدمات تامین اجتماعی

حسام الدین شریفی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۲۸ هزار و ۴۰۴ نفر بیمه شده اصلی هستند و افراد تحت تکفل آن ها به تعداد ۳۲ هزار و ۱۷۹ نفر نیز از خدمات این بیمه برخوردارند.

وی افزود: شهرستان لاهیجان دارای ۷ هزار و ۸۳۹ مستمری بگیر اصلی و ۸ هزار و ۲۶۶ نفر مستمری بگیر تبعی (افراد تحت تکفل) می باشند.

رئیس اداره تامین اجتماعی شعبه لاهیجان گفت: از کل بیمه شدگان لاهیجان ۱۴ هزار و ۶۱۶ نفر در قالب بیمه اجباری از خدمات این سازمان بهره مند هستند.

شریفی ادامه داد: از تعداد کل افراد تحت پوشش شهرستان ۶ هزار و ۱۳۵ نفر از طریق مشاغل آزاد و یک هزار و ۵۴۴ نفر نیز در قالب بیمه‌شدگان اختیاری زیر پوشش خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: از این تعداد یک هزار و ۵۶۰ نفر از رانندگان، ۲ هزار و ۱۹۵ کارگر ساختمانی، یک هزار و ۹۱ نفر از بافندگان و نیز ۷۰۶ نفر از دارندگان بیمه بیکاری تحت پوشش این بیمه هستند.

رئیس اداره تامین اجتماعی شعبه لاهیجان افزود: ماموریت اصلی تامین اجتماعی؛ پوشش کارگران و صاحبان حرف و مشاغل آزاد و پرداخت تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت به افراد بیمه شده است و با توجه به الکترونیکی شدن خدمات لازم و اجرای طرح سامانه متمرکز ارایه خدمات غیر حضوری، کلیه بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران با مراجعه به سایت eservices.tamin.ir می توانند بدون مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی از ۶۵ خدمت غیرحضوری شامل درخواست دفترچه درمانی، مشاهده سوابق بیمه ای و محاسبه میانگین دستمزد ۲ سال آخر و سایر خدمات برخوردار شوند.

شهرستان لاهیجان با بیش از ۱۶۷ هزار نفر جمعیت و با دو بخش مرکزی و رودبنه، در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.