گردشگری و توریسم

۲۵۰هزار دانش آموز زیرپوشش کمیته امداد امکانات دسترسی به سامانه شاد را ندارند

مرتضی بختیاری روز چهارشنبه در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران استان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و نیاز دانش آموزان به تجهیزات الکترونیکی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با همکاری بنیاد مستضعفان،ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و کمیته امداد و اپراتورها تلفن همراه، تهیه و توزیع تبلت برای دانش آموزان در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه ۴۷۵ هزار دانش آموز و ۸۱ هزار دانشجو و ۶ هزار نخبه در کشور زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند، گفت: در کنکور سراسری امسال ۲۷ هزار نفر از شرکت کنندگان زیرپوشش این نهاد حمایتی بوده اند.

وی گفت: برای کمک به این دانش آموزان ۱۴ هزار تبلت از سوی بنیاد مستضعفان کشور با هدف بهره‌مندی دانش آموزان کم بضاعت زیر پوشش این نهاد حمایتی از آموزش مجازی و ایجاد شرایط برابر و مناسب برای فرزندان خانواده‌ها زیرپوشش کمیته امداد با سایر دانش آموزان، خریدار شده است.

وی از اهدا ۱۵ هزار تبلت از سوی اپراتورها و همچنین ۱۰ هزار تبلت از سوی ستاد اجرایی فرمان امام به دانش آموزان زیرپوشش اشاره کرد و گفت: برای دسترسی به عدالت آموزشی و داشتن امکانات الکترونیکی برای دانش‌آموزان زیرپوشش این نهاد نیاز به کمک خیران است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۳۰ هزار دانش‌آموز زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند، گفت:  ۲۰۰ هزار بسته آموزشی نیز از سوی ستاد اجرایی فرمان امام برای دانش آموزان زیرپوشش این نهاد تهیه شده است. 

بختیاری بر تهیه و توزیع تجهیزات لازم برای تحصیل دانش‌آموزان جامعه هدف تاکید کرد و گفت: تهیه این تجهیزات آموزشی از ترک تحصیل دانش‌آموزان زیرپوشش این نهاد جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه ساله در آستانه بازگشایی مدارس جشن عاطفه‌ها در سطح مدارس کشور با همکاری معلمان و دانش‌آموزان و با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند همان مدرسه برگزار می‌شد، افزود: به دلیل شرایط کرونایی امسال پایگاه‌های کمیته امداد و همچنین مراکز نیکوکاری و مدارسی که دانش‌آموزان در آنجا حضور دارند به عنوان پایگاه جشن عاطفه ها هستند.

اکنون ۲ میلیون و ۲۵۰هزار خانوار با جمعیتی بیش از پنج میلیون نفر زیرپوشش این نهاد قرار دارند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.