گردشگری و توریسم

۹۰۰ پرستار خراسانی بخاطر کرونا به مرخصی استعلاجی رفتند

رییس نظام پرستاری مشهد روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: طبق اطلاعات موجود افزون بر ۶۰۰ نفر از پرستارانی که در خراسان رضوی به مرخصی استعلاجی رفته‌اند بطور قطع به ویروس کرونا مبتلا بوده و علائم بارز بیماری کووید ۱۹ در آنها آشکار بوده است.
محسن گچپزان افزود: همچنین در این مدت دو نفر از پرستار پرتلاش دانشگاه علوم پزشکی به نامهای “محمد شکری و حسین هادوی” بر اثر ابتلا به ویوس کرونا دعوت حق را لبیک گفته و به جمع شهیدان خدمت پیوسته‌اند.
وی تعداد پرستاران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی مشهد را هشت هزار نفر اعلام و بیان کرد: ۹۰ درصد از این جمعیت پرستاران در بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی مستقر در مشهد فعالیت دارند.
۸۰ درصد از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی خود را از دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت می‌کنند.

بقیه جمعیت خراسان رضوی در قالب ۱۷ شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور هستند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۳۷۶ هزار و ۸۹۴  نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۲۱ هزار و ۶۷۲ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۳۲۵ هزار و ۱۲۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

“پاندمی کرونا” تاکنون در سطح جهان ۲۵ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۳۳۸ نفر را بیمار کرده و جان ۸۵۷ هزار و ۵۲۱ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۱۸ میلیون و ۴۹ هزار و ۹۶۷ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با شش میلیون و ۲۲۶ هزار و ۲۰۳ بیمار کووید ۱۹ و ۱۸۸ هزار و ۷۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای برزیل، هند و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه یازدهم را در میان کشورهای جهان دارد.