گردشگری و توریسم

گودبرداری یک واحد مسکونی در بیجار منجر به کشف گورهای قدیمی شد

به گزارش ایرنا، عصر دوشنبه وقتی کارگران در حال گودبرداری در این زمین بودند تعدادی قبر که به صورت جدا از هم و در فاصله مشخص که نشان می دهد در یک نظم و با شرایط شرعی دفن شده‌اند، کشف شد.

در پیگیری‌های اولیه و گفت و گو با ساکنین محله، برخی از وجود قبرستان در این محل بی اطلاع بودند اما تعدادی مدعی بودند بزرگان قوم خود را ۶۰ تا ۷۰ سال قبل اینجا دفن کرده‌اند.

بدنبال کشف این قبور و بیرون افتادن تعدادی استخوان و جمجمه انسان، عملیات ساختمانی این واحد مسکونی متوقف شد.

خبرنگار ایرنا برای اطلاع دقیق از این موضوع و اینکه چه تدابیری برای حل آن از سوی مسوولان اتخاذ می‌شود با فرماندار، رییس اداره اوقاف و امور خیریه که متولی قبرستان هاست و رییس اداره مسکن و شهرسازی تماس گرفت که مقرر شد جلسه‌ای روز سه‌شنبه برگزار و اقدامات لازم اتخاذ شود.

کارگران شاغل در این پروژه ساختمانی به بهانه عدم حضور مالک به خبرنگار ایرنا اجازه ندادند عکاسی کند با این حال چند عکس از محل مورد نظر تهیه شد و برای پیگیری موضوع، شهردار بیجار نیز در محل حضور یافت.

شهردار بیجار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تفکیک این زمین ها سال ۸۸ تا ۹۰ صورت گرفته و شهردار وقت، نسبت به اخذ مجوز و سایر موارد همکاری کرده که باید مدارک و مستندات آن را مجددا بررسی کنیم.

احسان بهاری گفت: بی گمان این محل در گذشته محلی برای دفن اموات امّا نظر نهایی با بررسی دقیق تر اعلام می‌شود.

اینکه محل یک قبرستان قدیمی بوده یا یک آرامگاه خانوادگی مشخص نیست ضمن اینکه تعداد قبرهای کشف شده در این گودبرداری نیز مشخص نیست.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.